Фрахтові ставки на морські перевезення агропродукції з портів Великої Одеси та Дунаю не змінилися за тиждень

За матеріалами інтернет-видань 21.05.2025 167
Фрахтові ставки на морські перевезення агропродукції з портів Великої Одеси та Дунаю не змінилися за тиждень

АВТОМОБІЛЬНА ЛОГІСТИКА
Після сповільнення на початку місяця агроекспорт автотранспортом починає демонструвати позитивну динаміку. За 19 днів травня обсяги зросли на 2.1% до 191.4 тис. т у порівнянні з аналогічним періодом квітня. Майже на всіх прикордонних пунктах зафіксовано зростання обсягів експорту.
Найбільше зростання спостерігалося на молдовському напрямку, де відповідний показник зріс на 11.4% до 33.7 тис. т. На румунському та словацькому прикордонних переходах обсяги зросли на 2.4% та 1.4% – до 46.9 тис. т та 10.2 тис. т відповідно. На польському кордоні експорт майже не змінився у порівнянні з квітнем – 77.6 тис. т.
Лише на угорському напрямку агроекспорт знизився на 3.8% – до 22.9 тис. т.
Основними експортними товарами за відповідний період залишаються цукор – 22.3 тис. т та соняшникова олія – 21.1 тис. т.
Вартість перевезень автомобільним транспортом всередині України зросла в діапазоні 1-2 $/т, ціни на європейські маршрути зазнали зниження на 5-8 €/т, залежно від напрямку.

 ЗАЛІЗНИЧНА ЛОГІСТИКА
Залізничні тарифи на перевезення зерна в Україні зберігають поточний рівень, що дозволяє перевізникам чітко планувати вантажні потяги та завантаження вагонів на червень без ризику несподіваних витрат. Перевізники вже активно формують графіки руху й прогнозують обсяги експорту та перевалки на терміналах, аби уникнути простоїв і забезпечити своєчасну доставку вантажів.
Проте нещодавнє рішення "Укрзалізниці" підвищити ставки на контейнерні перевезення вантажів понад 26 тонн викликало занепокоєння серед іноземних інвесторів: польська компанія «Laude Smart Intermodal», що інвестувала в українську транспортну інфраструктуру близько €300 млн, у листі до Мінекономіки попереджає про можливі торгові спори та втрату економічної доцільності свого проекту. На думку Laude Smart Intermodal, підвищення тарифів створить негативний ефект: учасники ринку почнуть відмовлятися від контейнерних залізничних перевезень на користь автомобільного транспорту. Це призведе до зростання навантаження на автомобільну інфраструктуру, погіршення стану доріг, а також відкату у сфері екологічності та безпеки перевезень.
Таким чином, заплановане підвищення тарифів на контейнерні залізничні перевезення несе загрозу втрати інвестицій, дестабілізації ринку вантажних перевезень, а також погіршення інфраструктурної та екологічної ситуації.


ВОДНА ЛОГІСТИКА
Фрахтові ставки на морські перевезення з портів Великої Одеси та Дунаю не змінилися за тиждень. З Чорноморська у напрямку Іспанії вартість перевезень хендісайзами становить 18–20 $/т, до Італії – 16–17 $/т. Вартість доставки коастерами з Ізмаїла до Італії тримається в межах 29–30 $/т. Попит на перевезення залишається слабким, а надлишок вільного флоту не дає підстав для перегляду ставок.

 

 

SPIKE BROKERS

 

 

Теги: AGROОТГ
Поділитися текстом в мережах: Репости вітаються !
>>> Підписуйтесь на нашу Фейсбук-сторінку
>>> Читайте нас в Instagram
>>> Підбірка новин сайту в GoogleNews
>>> Статті з газети Фермер Придніпров'я

Новини ОТГ