Лідерами експорту в першій половині грудня стали соняшникова олія та м’ясо птиці
АВТОМОБІЛЬНА ЛОГІСТИКА
За першу половину грудня обсяг агроекспорту автомобільним транспортом майже відповідав показнику листопада і становив 180 тис. т. За відповідний період на польському та угорському кордонах спостерігалося зростання обсягів автоперевезень на 10% та 14.5% - до 74.28 тис. т і 22.11 тис. т відповідно.
На інших кордонах зафіксовано зниження пропуску агропродукції. Найбільше падіння спостерігалося на румунському та молдавському кордонах, де експорт агропродукції зменшився на 12.7% та 10.5% - до 45.47 тис. т і 26.68 тис. т відповідно. На словацькому напрямку зниження було не таким вагомим - на 4.6%, до 11.46 тис. т.
Лідерами експорту в першій половині грудня стали соняшникова олія (20.6 тис. т), та м’ясо птиці (12 тис. т).
Ціни на автомобільні перевезення всередині країни зменшились в середньому на 2$ у порівнянні з минулим тижнем, ставки на європейські маршрути зберігають свій рівень.
ЗАЛІЗНИЧНА ЛОГІСТИКА
З 1 лютого 2025 року "Укрзалізниця" проіндексує тарифи на вантажні перевезення на 37%. Зміна стосуватиметься усіх класів вантажів і пов'язана з необхідністю забезпечення стабільної роботи залізничної інфраструктури, фінансування ремонтів та підтримання операційної ефективності. Для аграрного сектору вплив на логістичні витрати буде помірним: збільшення транспортної складової у вартості зернових вантажів прогнозується на рівні близько 1.4%.
Вартість залізничних перевезень за внутрішніми маршрутами зазнала зниження у розмірі 1$ порівняно з попереднім періодом.
Ставки залізничного фрахту з Чопа в напрямку Східної Італії на період транспортування до травня коливаються в межах 40–42€ за тонну. Перші індикації на новий урожай 2025 року за італійським напрямком на 5€ вищі за поточні.
Ставки європейського фрахту з Дорогуська до Північної Німеччини торгувалися на рівні 35–38€ за тонну.
Агровиробники в Україні почали фіксувати продажі нового врожаю ріпаку в напрямку Німеччини та сої — на італійський ринок.
ВОДНА ЛОГІСТИКА
Зниження темпів експорту зерна морським транспортом негативно вплинуло на фрахтові ставки за деякими напрямками. Вартість для костерів із портів Дунаю до східної Італії знизилася на 1$/т. Ставки для хендісайзів із портів Великої Одеси в тому ж напрямку - до Італії - знизилися в середньому на 2$/т.
>>> Підписуйтесь на нашу Фейсбук-сторінку >>> Читайте нас в Instagram >>> Підбірка новин сайту в GoogleNews >>> Статті з газети Фермер Придніпров'я