За даними Мінінфраструктури України, наразі на вхід до портів Одеса, Чорноморськ та Південний очікують 113 суден, якими буде експортовано близько 3 млн т вантажів.
У лютому чорноморський коридор продемонстрував два найкращих із початку повномасштабного вторгнення рф в Україну показники – вантажообіг у портах 8 млн т, з яких агропродукції – 5,2 млн т. Наразі 90% вітчизняної сільгосппродукції експортується морем.
Починаючи з серпня 2023 р новим коридором пройшли 911 суховантажів та танкерів, які доставили до 42 країн Європи, Азії та Африки 28 млн т вантажів, зокрема майже 19 млн т – агропродукції.
За даними Bloomberg, Китай після новорічних канікул придбав понад 600 тис т (10 суден) української кукурудзи, скориставшись зниженням цін до 3-річного мінімуму. Тому найближчими місяцями попит на зернову в Україні залишиться високим.
Крім того, Китай на тлі зростання внутрішніх цін придбав 5 суден американського сорго та 6 партій ячменю різного походження з доставкою у квітні – травні. Тоді як ф’ючерси на кукурудзу в Чикаго впали до найнижчого з 2020 р рівня під тиском активного експорту з Бразилії та США.
Єврокомісія прогнозує, що у 2023/24 МР імпорт кукурудзи до ЄС зменшиться у порівнянні з 2022/23 МР на 33% з 26,1 до 17,5 млн т, оскільки власне виробництво збільшиться на 17% з 53,1 до 62,3 млн т. При цьому споживання виросте на 1% з 99,4 до 100,1 млн т, а кінцеві запаси зменшаться на 6% до 19,2 млн т.
У 2023/24 МР ЄС вже імпортував 66% прогнозованого обсягу кукурудзи, і основним постачальником залишається Україна, яка поставила 42% цього обсягу або 7,3 млн т, що складає 63,5% від експортованих у поточному сезоні 11,5 млн т.