Поточні втрати рф внаслідок санкцій, - Володимир Омелян

За матеріалами інтернет-видань 01.05.2025 118
   Можливо, це ілюстрація
   Інформація щодо поточних втрат рф внаслідок санкцій, станом на 30.04.2025 р.
   Володимир Омелян, майор ЗСУ, ексміністр інфраструктури, сторінка ФБ.
1. Центробанк рф попередив про ризики для російської економіки у разі загострення торгової війни між США і Китаєм.
- Якщо Китай девальвує юань у відповідь на американські мита, це може спричинити масовий приплив дешевих китайських товарів до росії, підриваючи позиції місцевих виробників.
- Також можливе падіння цін на нафту, що зменшить валютні надходження і посилить інфляційні ризики.
2. У росії Челябінський металургійний комбінат опинився в глибокій борговій ямі — сукупна заборгованість сягнула 74% вартості всього майна.
- Компанія страждає від хронічної нестабільності прибутків і фактичної відсутності інвестицій, оскільки вкладати в російську металургію стало надто ризиковано.
- Однією з головних причин фінансової деградації є міжнародні санкції, які, зокрема, посилили екологічний тиск.
- Через санкційні обмеження компанія не лише втратила зовнішні джерела фінансування, а й опинилася під загрозою штрафів і відключення від глобальних ланцюгів постачання.
3. У першому кварталі 2025 року російський газовий гігант- компанія «Новатек» зазнала значних фінансових втрат: чистий збиток склав 35,28 млрд рублів за російськими стандартами звітності (РСБУ), тоді як за аналогічний період 2024 року фіксувався прибуток у понад 65 млрд.
- Хоча виручка формально зросла до 258 млрд рублів (+18%), суттєве зростання витрат — зокрема на продажі (161,3 млрд) та інші витрати (113,5 млрд проти 4,4 млрд рік тому) — поглибили негативний результат.
- Однією з ключових причин є наслідки міжнародних санкцій, що фактично відрізали «Новатек» від західних фінансових ринків, інвестицій та спільних проєктів.
- Падіння доходів від участі в інших організаціях майже вдесятеро (з 30 млрд до 3,2 млрд рублів) свідчить про скорочення міжнародної співпраці.
- Таким чином, компанія закінчила квартал із збитком до оподаткування у 47,76 млрд рублів, що контрастує з прибутком у понад 73 млрд рік тому.
4. Державний гігант «Росгеологія» зазнав рекордних збитків та збанкрутував за боргами.
- російський держхолдинг «Росгеологія», який займається розвідкою природних ресурсів, завершив 2024 рік із катастрофічними фінансовими результатами: збитки за міжнародними стандартами (МСФЗ) сягнули 8,8 млрд рублів — на 51% більше, ніж роком раніше.
- За російськими стандартами (РСБУ) ситуація ще гірша — збитки склали 15,1 млрд рублів, тоді як у 2023 році компанія декларувала прибуток у 357 млн.
   Доходи падають:
- Виручка впала на 8,3% — до 15,1 млрд рублів.
- Понад половину доходів забезпечують лише три російські замовники.
- У жовтні 2024 року компанія допустила дефолт за облігаціями на 6 млрд рублів — не було грошей для виплат.
- Фінансова деградація одного з ключових геологічних підприємств рф демонструє кризу у сфері державного управління та інвестицій, яка посилюється на тлі санкцій та скорочення іноземних технологій.
5. Санкційні танкери повернулись: експорт нафти з росії знову зріс.
- Морський експорт російської сирої нафти зріс до 3,26 млн барелів на добу за чотири тижні до 27 квітня.
- Зростання стало можливим завдяки поверненню до роботи танкерів, раніше внесених США до санкційного списку.
- 18 із 39 підсанкційних суден знову перевозять російську нафту.
- Частина інших переключилася на іранські й венесуельські маршрути.
- За тиждень до 27 квітня було експортовано 23,72 млн барелів (на 270 тис. більше, ніж тижнем раніше).
- Дохід від експорту виріс на 4%, до $1,33 млрд, завдяки зростанню цін і обсягів.
- Сорти Urals і ESPO подорожчали на $0,80–1,50 за барель.
- Повернення підсанкційних суден ставить під сумнів ефективність обмежень США та дозволяє росії зберігати високі обсяги нафтових поставок на тлі війни.
6. росія готується возити пасажирів на літаках 60-річного віку через дефіцит авіапарку.
- російська влада вирішила продовжити строк експлуатації морально та технічно застарілих літаків Як-40 ще на 10 років — до 60-річного віку, повідомляють російські ЗМІ з посиланням на Росавіацію.
- Ці літаки досі використовуються для перевезення пасажирів у віддалені регіони — на Північному Заході та Далекому Сході рф.
- Причина — повна відсутність сучасних альтернатив вітчизняного виробництва. Експлуатація Як-40 вкрай витратна: вони споживають понад тонну авіаційного гасу на годину, а їхні двигуни застаріли ще з радянських часів.
- Нові моделі типу Іл-114-300 чи Ладога ще не готові до серійного виробництва, тож авіакомпанії змушені латати старі борти, сподіваючись на формальні висновки про «безпечність».
- Реальність така: у 2025 році росія — країна, яка колись претендувала на статус авіаційної держави — не здатна побудувати сучасний регіональний літак. А громадянам доводиться літати на машинах, розроблених у 1960-х.
7. Чехія відмовилася від російської нафти: вперше за 60 років на Литвіновському НПЗ переробляють інше паливо.
- Литвіновський нафтопереробний завод у Чехії вперше з початку експлуатації перестав працювати на російській нафті.
- Після припинення поставок через нафтопровід «Дружба» 4 березня 2025 року, Чехія повністю перейшла на імпорт через модернізований Трансальпійський трубопровід (TAL+), який з’єднує її з західноєвропейськими логістичними маршрутами.
- Причиною зупинки стали фінансові розрахунки, заблоковані санкціями США проти рф, що унеможливило оплату поставок. Ситуація демонструє дедалі глибшу енергетичну ізоляцію росії в Європі.
8. McDonald's і Coca-Cola не планують повертатись до росії через санкції і ризики.
- Американські корпорації McDonald's і Coca-Cola підтвердили, що ведення бізнесу в росії й надалі пов'язане з високими ризиками.
- McDonald's зазначила, що чинні умови не відповідають п’ятьом критеріям для роботи в рф, серед яких — правова відповідність, свобода ведення бізнесу, репутаційні наслідки та цінності компанії.
- Coca-Cola підкреслила, що санкції та юридичні бар’єри залишаються чинними, що унеможливлює будь-які інвестиції. Заяви прозвучали у відповідь на запити правозахисної коаліції B4Ukraine.
9. ЄС застряг у залежності від китайських мікрочипів — ще один тривожний сигнал щодо технологічної безпеки.
- Європейський Союз опинився в небезпечній технологічній залежності від низькотехнологічних чипів китайського виробництва, попереджає Європейська рахункова палата.
- Кожен третій такий мікрочип, що використовується в ЄС, походить з КНР — країни, яка дедалі тісніше співпрацює з росією на тлі ізоляції від Заходу.
- Попри амбітні цілі ЄС щодо досягнення хоча б 20% незалежності у виробництві чипів до 2030 року, на сьогодні спроможність європейських виробників не встигає за зростаючим попитом.
- Це ще раз підтверджує: авторитарні режими — Китай та росія — залишаються системною загрозою технологічній автономії Європи, експлуатуючи стратегічні вразливості.
- росія вже шантажувала ЄС енергетикою, а Китай потенційно може зробити те саме у сфері напівпровідників.
Поділитися текстом в мережах: Репости вітаються !
>>> Підписуйтесь на нашу Фейсбук-сторінку
>>> Читайте нас в Instagram
>>> Підбірка новин сайту в GoogleNews
>>> Статті з газети Фермер Придніпров'я

Новини ОТГ