Про повернення акцизів на паливо і підняття цін

За матеріалами інтернет-видань 30.08.2022 522

          ➡ Сьогодні Парламент у І читанні прийняв законопроект 7668-д щодо повернення акцизів на паливо. 

✅ ЗА – 236 голосів.


Моя позиція – проти. На комітеті теж висловлювала позицію проти. 

По фракціях:

🔻 Слуга народу – 178

🔻 Європейська солідарність – 0

🔻 Батьківщина – 0

🔻 Платформа за життя та мир – 16

🔻 За майбутнє – 7

🔻 Голос – 1

🔻 Довіра – 16

🔻 Відновлення України – 12

🔻 Позафракційні – 6

На початку війни, думаю, пам'ятаєте, ВР відмінила всі акцизи на бензин та інші види палива, щоб наситити і стабілізувати ринок та підтримати бізнес під час війни. 

➡ Нещодавно, у середині серпня, – Міністерство інфраструктури подало законопроект 7668, яким пропонувалось повернути акциз "100 євро за 1000 літрів" для всіх видів палива (на бензини моторні, важкі дистиляти, скраплений газ).

Коротко, головних аргументів у них – 3:

🔻 1. Акциз – головний механізм наповнення дорожнього фонду, бо дуже потрібні гроші на "Велике будівництво". 

При чому не стільки на будівництво, скільки на повернення БОРГІВ українським та іноземним фінансовим установам. 

Я не жартую – першим аргументом є справді повернення боргів (детальніше, куди саме і навіщо треба гроші, – напишу згодом)  

🔻 2. За словами представників Уряду, "ринок наситився бензином, а, хоч порти і не працюють, питання з логістикою – вирішені. Можна повертати акциз". 

🔻 3. Урядовці говорять, що це "вікно можливостей" повернути акциз БЕЗ підняття цін. 

І що це буде непомітно для споживачів. 🤦♀

Бо, за їх словами, ціни на бензин на світових ринках падають (і падає ціна відносно пікової у 2022 році, хоча відносно вища за 2021).

А це "хороший момент" повернути акциз в Україні, і зберегти ціни на тому ж рівні, що і зараз (Дисклеймер – ні).

➡ Вчора Податковий комітет прийняв доопрацьований законопроект 7668-д щодо повернення акцизів, а сьогодні за нього проголосував Парламент.

Головні відмінності від урядового – це:

1) На газ повертається акциз у розмірі 52 євро/1000 (а не 100 євро, як було в урядовому варіанті).

2) Акциз та ПДВ для альтернативних видів палива, із додаванням біоетанолу, теж прирівнюється до 100 євро/1000 (зараз було як до війни: 162 євро/1000 літрів).

3) Усе інше (бензин та дизель) 100 євро/1000 літрів, як і пропонував Уряд.

Це був компроміс у президентській фракції, який все ж: 

- Підніме ціни на пальне.

- Підніме, на жаль, ціни на продукти харчування, особливо на всю аграрку, бо для аграріїв, які і так ледь працюють – підніме собівартість. 

- Віддасть гроші українців із кожного літру бензину та продукту українського виробництва – на близько 30% нове "велике будівництво" і на 70% на повернення кредитів за колишнє "велике будівництво", яке Уряд мав би реструктуризувати в час війни.

Моя позиція та позиція багатьох колег із комітету була дуже простою: 

Покажіть мости та інші об'єкти, які треба відбудувати МінІнфраструктурі для українців та бізнесу і експорту під час війни – і ми знайдемо на це гроші. 

Але ВР вирішила повернути акциз і повертати довоєнні борги УкрАвтоДору. 

Це, очевидно, філософія Уряду зараз. 

І хай вас не вводять в оману заяви про 10-10-10 і таке необхідне зниження податків. 

Ну ок. Попереду – друге читання.

📲Більше й опертивніше пишу у своєму телеграм-каналі.

Поділитися текстом в мережах: Репости вітаються !
>>> Підписуйтесь на нашу Фейсбук-сторінку
>>> Читайте нас в Instagram
>>> Підбірка новин сайту в GoogleNews
>>> Статті з газети Фермер Придніпров'я

Новини ОТГ