Станом на 17 березня основні експортні товари - соняшникова олія та цукор
АВТОМОБІЛЬНА ЛОГІСТИКА
Станом на 17 березня обсяг експорту автомобільним транспортом становив 179.8 тис. т, що на 2.6% більше, ніж за аналогічний період лютого. Майже на всіх пропускних пунктах зафіксовано зростання аграрного експорту. На молдавському та румунському кордонах цей показник збільшився на 7% і 4% – до 26.3 тис. т та 45.1 тис. т відповідно. Помірне зростання спостерігалося на польському та угорському переходах, де обсяг експорту сягнув 75.8 тис. т і 21.2 тис. т.
Водночас на словацькому кордоні зафіксовано незначне зниження – до 11.4 тис. т.
Основними експортними товарами за відповідний період стали соняшникова олія - 20.1 тис. т та цукор - 15.2 тис. т.
Ціни на перевезення автомобільним транспортом за внутрішніми маршрутами зазнали незначного зниження в діапазоні 1-2$, в той же час ставки на європейські маршрути зросли на 2-5 євро, залежно від напрямку.
ЗАЛІЗНИЧНА ЛОГІСТИКА
Ставки на залізничні перевезення зернових та олійних культур залишаються стабільно низькими, що пов’язано з кількома факторами. Незважаючи на настання весняного періоду, попит на перевезення залишається обмеженим через зниження експортних обсягів та стабільність цін на продукцію. Крім того, конкуренція з іншими видами транспорту, зокрема автомобільними перевезеннями, продовжує впливати на попит. Додатковим фактором є зменшення обсягів внутрішніх переміщень зерна через завершення активної фази сезону продажів.
Очікується, що в найближчі тижні ставки можуть дещо зрости в результаті активізації перевезень у зв’язку з підготовкою до нового врожаю. Водночас, ситуація може змінитися в разі зростання експортного попиту або обмежень у роботі альтернативних логістичних маршрутів, що спричинить перерозподіл вантажопотоків. Однак суттєвих змін на ринку варто очікувати лише з початком пікового сезону, коли зростання обсягів перевезень посилить конкуренцію за транспортні потужності.
ВОДНА ЛОГІСТИКА
Ринок морських перевезень із портів Великої Одеси та Дунаю залишається стабільним, без змін у фрахтових ставках за тиждень. Наявність великої кількості вільних суден у поєднанні з дефіцитом стабільних вантажопотоків продовжує стримувати зростання ставок, що створює сприятливі умови для фрахтувальників.
Вартість перевезень хендісайзами із Чорноморська до Італії становить 16-17 $/т, до Іспанії – 17-19 $/т. Фрахтові ставки на костери з Ізмаїлу до Італії – 30-32 $/т.
Загальна ринкова динаміка вказує на збереження поточної ситуації. Надлишок тоннажу та обмежений вантажопотік і надалі можуть стримувати зростання ставок на перевезення.
>>> Підписуйтесь на нашу Фейсбук-сторінку >>> Читайте нас в Instagram >>> Підбірка новин сайту в GoogleNews >>> Статті з газети Фермер Придніпров'я