Відсутність стабільного обсягу роботи зумовлює складнощі у плануванні роботи перевізників
АВТОМОБІЛЬНА ЛОГІСТИКА
На внутрішньому ринку автомобільних перевезень спостерігається падіння ставок. Основною причиною цього стало різке скорочення обсягу зворотного вантажу з портів, зокрема через зниження вантажопотоків і зміну попиту на перевезення. Відсутність стабільного обсягу роботи зумовлює складнощі у плануванні кругорейсів, що робить їх нерентабельними. Це спонукає перевізників тимчасово призупинити діяльність або суттєво скоротити кількість виконуваних рейсів.
Зменшення активності перевізників призводить до посилення конкуренції за доступні вантажі, що тисне на ставки. В умовах відсутності зворотного завантаження значна частина транспортних засобів вимушена повертатися порожніми, що збільшує витрати на перевезення.
Очікується, що найближчим часом ситуація залишатиметься напруженою. Подальше падіння ставок є цілком імовірним, якщо потоки вантажів із портів не відновляться у стабільному обсязі. Частина перевізників, які не зможуть адаптуватися до нових умов, може вийти з ринку, що призведе до скорочення пропозиції логістичних послуг.
Ставки на автомобільні перевезення до Європи залишаються стабільними завдяки сталому попиту на експортні вантажі та довгостроковим контрактам. Перевізники активно використовують кругорейси через прогнозованість європейських ринків і зручність зворотного завантаження.
ЗАЛІЗНИЧНА ЛОГІСТИКА
Упродовж 22 днів січня спостерігалося поступове відновлення обсягів передачі зернових вантажів на румунському кордоні. Це стало можливим після завершення слідчих дій правоохоронних органів, які негативно впливали на експорт через відповідний кордон. За цей період показник зріс на 93.3% – до 9.86 ваг/добу порівняно з груднем.
На прикордонних переходах із Словаччиною та Угорщиною зафіксовано зниження обсягів передачі вагонів на 26.8% та 8.3% – до 23.1 ваг/добу та 38.5 ваг/добу відповідно. На польському кордоні показник незначно скоротився до 38.54 ваг/добу.
Загальний показник середньодобової передачі зернових вантажів та шротів становить 170 ваг/добу.
За 3 тижні січня кількість вагонів, які прямували у напрямку портів Одеси, знизилася на 23% – до 5623 одиниць. Середньодобовий показник вивантаження вагонів зріс на 13.5% – до 1404 ваг/добу. Накопичення вагонів у напрямку порту Ізмаїл знизилося на 40.6% – до 219 вагонів, а показник вивантаження вагонів із зерном зменшився на 14% – до 43 ваг/добу.
Ставки на залізничні перевезення залишаються сталими, в очікуванні перерахунку тарифної відстані 1-2 лютого.
ВОДНА ЛОГІСТИКА
Ринок морських перевезень демонструє ознаки стабілізації після попередніх коливань. За тиждень фрахтові ставки переважно залишалися стабільними, попри те, що вантажопотік на ринку все ще низький.
>>> Підписуйтесь на нашу Фейсбук-сторінку >>> Читайте нас в Instagram >>> Підбірка новин сайту в GoogleNews >>> Статті з газети Фермер Придніпров'я