Функції МСЕК виконуватимуть експертні команди, - МОЗ

За матеріалами інтернет-видань 02.01.2025 299

Як працюватимуть експертні команди, що замінять МСЕК: у МОЗ розкрили деталі

  В Україні після ліквідації медико-соціальних експертних комісій (МСЕК) їхні функції виконуватимуть експертні команди з оцінювання повсякденного функціонування особи. Вони мають забезпечити об’єктивність, прозорість та професійність у прийнятті рішень.

   Про це розповіли у Міністерстві охорони здоровʼя України. Там пояснили, як формуватимуться команди та за яким принципом вони працюватимуть.

  Софія Закревська, "Обоз.иа".

                         Хто формує експертні команди

    Керівник закладу охорони здоров’я затверджує перелік лікарів, які мають право проводити оцінювання у складі експертних команд у відповідному закладі. Цей перелік формується на основі кваліфікації лікарів та їхнього досвіду, мінімальна вимога – щонайменше один рік медичної практики.

   Індивідуальний підхід. Склад експертної команди визначається для кожної справи окремо. У складі обов’язково має бути не менше трьох лікарів, одним із яких є терапевт або профільний лікар щодо супутнього захворювання або ускладнень.

   Автоматизація у майбутньому. Згодом, кажуть у МОЗ, планують реалізувати автоматичне формування складу команд через електронну систему щодо оцінювання повсякденного функціонування особи. Це забезпечить автоматизацію добору спеціалістів, що виключить суб’єктивний вплив на процес оцінювання і підвищить довіру до його результатів.

                     Принцип роботи експертних команд

   У міністерстві наголошують, що ефективність експертних команд базується на чіткому дотриманні принципів, що гарантують професійне та об’єктивне оцінювання повсякденного функціонування особи.

   Відповідність спеціалізації. Склад команди формується залежно від інвалідизуючого діагнозу, який встановлено людині. У разі необхідності до роботи залучаються лікарі вузької спеціалізації, якщо цього вимагає діагноз або стан пацієнта. Для оцінювання стану здоровʼя та функціонального обмеження використовується Міжнародна класифікація хвороб, що забезпечує точність і узгодженість у визначенні діагнозів.

   Регулярне навчання. Усі члени експертних команд проходять систематичні навчальні курси. Такі програми спрямовані на оновлення знань і ознайомлення із сучасними методиками оцінювання функціонального стану особи. Це забезпечує високий рівень професійної компетентності лікарів і підвищує якість їхніх рішень.

Як працюватимуть експертні команди, що замінять МСЕК: у МОЗ розкрили деталі

    Функції експертних команд

Експертні команди виконують ключову роль у новій системі оцінювання повсякденного функціонування особи, забезпечуючи прозорість і професіоналізм на кожному етапі.

   Проведення оцінювання повсякденного функціонування особи. Основним завданням експертних команд є визначення ступеня порушень здоров’я, що впливають на здатність до повсякденної діяльності. За результатами оцінювання експертна команда ухвалюватиме рішення щодо встановлення чи продовження статусу інвалідності.

    Підготовка документів. Під час роботи експертна команда:

– оцінює стан особи і приймає рішення про встановлення інвалідності та потребу у наданні медичних реабілітаційних, соціальних, освітніх та інших послуг;

– формує електронні направлення для додаткового обстеження, якщо це необхідно.

Прийняття рішення. Рішення експертної команди ухвалюється колективно, з урахуванням думок усіх її членів. Підсумкове рішення затверджується підписами всіх учасників команди, що забезпечує юридичну силу документа.

Таким чином, експертні команди не лише проводять оцінювання, а й забезпечують належне документування в цифровій формі кожного етапу процесу, що підвищує довіру до результатів їхньої роботи.

   Учасники процесу оцінювання

Ефективність роботи експертних команд залежить від чітко визначених ролей кожного учасника. Це дозволяє забезпечити прозорість, компетентність і відповідальність на кожному етапі оцінювання.

   Головуючий у справі член експертної команди координує процес роботи експертної команди. Його завдання – організувати розгляд справи, стежити за дотриманням процедур оцінювання, підсумовувати позиції членів експертної команди та формувати колегіальне рішення. Головуючим у справі визначається лікар, чия спеціальність відповідає профілю справи.

   Члени експертної команди проводять оцінювання функціонального стану особи. Вони ретельно аналізують документи, оцінюють ступінь порушень функціонування, приймають рішення щодо встановлення чи продовження статусу інвалідності та розробляють рекомендації, які є частиною індивідуальної програми реабілітації.

Адміністратор закладу охорони здоровʼя забезпечує організаційну підтримку експертної команди. Він перевіряє направлення на оцінювання та документи, отримані через електронну систему, на повноту й відповідність вимогам, повертає їх лікарю для доопрацювання у разі недоліків.

Медичний реєстратор реєструє в електронній системі справи та документи щодо проведення оцінювання експертними командами, які не були розглянуті МСЕК та були передані ними до закладів охорони здоровʼя.

Чіткий розподіл обов’язків між учасниками процесу оцінювання забезпечує ефективну та прозору роботу системи, що є основою для якісного обслуговування громадян, зазначають у МОЗ.

Як працюватимуть експертні команди, що замінять МСЕК: у МОЗ розкрили деталі
Поділитися текстом в мережах: Репости вітаються !
>>> Підписуйтесь на нашу Фейсбук-сторінку
>>> Читайте нас в Instagram
>>> Підбірка новин сайту в GoogleNews
>>> Статті з газети Фермер Придніпров'я

Новини ОТГ