Найбільше зерна відправлено з Одеської, Дніпровської та Харківської дирекцій «Укрзалізниці»
АВТОМОБІЛЬНА ЛОГІСТИКА
Експорт аграрної продукції автомобільним транспортом через західні кордони продовжує знижуватися. За першу половину червня він скоротився на 14.4% порівняно з аналогічним періодом травня – до 137.3 тис. т.
Найбільш помітне скорочення за цей час спостерігалось через румунський та угорський кордони – на 28.8% та 23.8% – до 26.8 тис. т та 14.3 тис. т відповідно. Експорт через молдовський та словацький кордони також знизився на 22% та 16.7% – до 23.5 тис. т та 6.8 тис. т. Тільки через польський кордон обсяги перевезень практично залишились без змін – на рівні 65.9 тис. т.
Основними експортними товарами за цей період стали соняшникова олія – 16.2 тис. т та вода з додаванням цукру – 8.1 тис. т.
Вартість перевезення автомобільним транспортом всередині країни зазнала незначного зростання порівняно з попереднім періодом.
Ціни на перевезення до європейських країн зберігають свій рівень.
ЗАЛІЗНИЧНА ЛОГІСТИКА
АТ «Укрзалізниця» повідомила про можливість перегляду тарифів на перевезення вантажів до станції Ізмаїл — одного з головних вузлів дунайського напрямку. Обсяги навантаження туди зросли в 4,5 раза за останній рік, що створює додатковий тиск на інфраструктуру. Водночас у компанії наголошують, що жодних рішень про зміну тарифів наразі не прийнято — обговорення має аналітичний характер і не передбачає негайного запровадження нових ставок.
На тлі цього зберігається позитивна динаміка залізничних перевезень зернових: у перші 10 днів червня їхній обсяг зріс майже на 5% у порівнянні з аналогічним періодом травня. Найбільше зерна відправлено з Одеської, Дніпровської та Харківської дирекцій. Серед провідних портових напрямків – Чорноморськ, Миколаїв і Південний, що може свідчити про частковий перерозподіл потоків з Ізмаїла на чорноморські порти, в умовах перегляду логістичних стратегій вантажовласниками.
Вартість перевезення залізничним транспортом всередині країни зберігає рівень попереднього періоду.
ВОДНА ЛОГІСТИКА
Фрахтові ставки з Дунаю та портів Великої Одеси залишаються стабільними. З Чорноморська в напрямку Іспанії вартість перевезень хендісайзами становить 17–19 $/т, до Італії – 16–17 $/т. Вартість доставки коастерами з Ізмаїла до Італії утримується в діапазоні 29–30 $/т.
Судновласники та перевізники розраховують на покращення активності із наближенням нового зернового сезону. В міру збільшення відвантажень попит на тоннаж поступово відновлюватиметься, що дасть можливість покращити рівень фрахтових ставок та завантаженість флоту.
>>> Підписуйтесь на нашу Фейсбук-сторінку >>> Читайте нас в Instagram >>> Підбірка новин сайту в GoogleNews >>> Статті з газети Фермер Придніпров'я