Основні експортні товари - соняшникова олія та вода з додаванням цукру
АВТОМОБІЛЬНА ЛОГІСТИКА
Станом на 23 червня експорт агропродукції автомобільним транспортом через західні пункти пропуску склав 198.8 тис. т, що на 15.6% менше порівняно з аналогічним періодом травня.
Скорочення обсягів зафіксовано майже на всіх переходах, за винятком польського напрямку. Через кордон з Польщею обсяги експорту зросли на 2.2% – до 96.6 тис. т.
Найбільш помітне зниження зафіксовано на румунському та угорському напрямках – на 32.8% та 30.5% відповідно, до 38.7 тис. т та 19.3 тис. т. Зниження обсягів також спостерігалося на словацькому та молдовському кордонах – по 20.8%, до 9.9 т і 34.3 т відповідно.
Основними експортними товарами за відповідний період залишаються соняшникова олія – 23.9 тис. т та вода з додаванням цукру – 11.8 тис. т.
Вартість перевезення автомобільним транспортом всередині країни не зазнала змін порівняно з попереднім тижнем. Ціни на перевезення до європейських країн знизились на 2-5 €/т, залежно від напрямку.
ЗАЛІЗНИЧНА ЛОГІСТИКА
У січні–травні 2025 року обсяги перевезень у контейнерах залізницею України становили 89 595 ДФЕ, що на 24 % менше порівняно з аналогічним періодом минулого року, згідно даних від «ЕУ-Транс». При цьому 62 % усіх перевезень припадали на експорт (55 528 ДФЕ). Найбільшу частку в загальному обсязі контейнерних вантажів традиційно займають зернові – 27 534 ДФЕ, або 31 %.
На цьому тлі особливо актуальними є дискусії навколо тарифної політики Укрзалізниці. Бізнес-спільнота висловила занепокоєння намірами перегляду тарифів на перевезення контейнерів вагою понад 26 тонн. Зростання ставок у цьому сегменті може суттєво вдарити по конкурентоспроможності залізничної логістики, призвести до відтоку вантажів на автомобільний транспорт і загальмувати розвиток інтермодальних терміналів.
Станом на кінець червня тарифи на контейнерні перевезення залізницею залишаються незмінними. Наразі ринок перебуває в очікуванні перегляду тарифної сітки, запланованого на наступний місяць.
ВОДНА ЛОГІСТИКА
Із 1 липня 2025 року Туреччина вчетверте за два роки підвищить збір за прохід суден через Босфор і Дарданелли – цього разу на 15%, до $5.83 за нетто-тонну. Це рішення посилить тиск на логістичні витрати для країн Чорноморського регіону, зокрема України.
Оскільки весь морський експорт зерна з портів Великої Одеси здійснюється саме через ці протоки, зростання транзитного тарифу може вплинути на фрахтові ставки в напрямках, що передбачають їх проходження – зокрема до таких ключових ринків, як Єгипет, Італія та Іспанія. За попередніми оцінками, такі витрати в середньому можуть збільшити фрахт на $2–3. Це, своєю чергою, ускладнює цінову конкуренцію з іншими експортерами регіону, зокрема росією та Румунією.
>>> Підписуйтесь на нашу Фейсбук-сторінку >>> Читайте нас в Instagram >>> Підбірка новин сайту в GoogleNews >>> Статті з газети Фермер Придніпров'я