Протягом місяця повинен бути розроблений та запущений процес бронювання через портал Дія, - Анатолій Косован
Виконуючий обов'язки Міністра агрополітики Тарас Висоцький оголосив, що для аграріїв змінились правила бронювання (детальніше про заяву Висоцького тут).
Анатолій Косован, керуючий партнер Kosovan Legal Group, пояснює, що це трохи не відповідає дійсності. Пише SuperAgronom.com
Насправді, ці правила змінились для всіх критичних для економіки компаній. Більше того, можливість бронювання окремих посад понад квоту 50% несе навіть певні ризики.
Так, критерії для такого понаднормового бронювання, як і перелік надважливих посад, нічим не визначені. Отже, будь-яка відмова буде фактично обґрунтована. Тому при поданні на бронювання списком з більше ніж 50% військовозобов'язаних можна отримати відмову по всьому списку.
«Чому? Бо Міноборони не уповноважене самостійно приймати рішення, кого виключити зі списку. Тому відмову отримають всі з обґрунтуванням: перевищення 50%. Отже, доведеться заново формувати список і заново звертатись за бронюванням, втрачаючи цінний час. Якщо плануєте цим зайнятись, спершу наберіть, розкажемо як це можна зробити умовно безболісно. Також звертаю увагу, що отримати критичність для економіки можна по результату квартала, тому червень — останній місяць, щоб виправити свої показники за 2 квартал, інакше доведеться потім чекати вересня», — зауважує юрист.
Щодо загальних змін по бронюванню:
- Рішення Мінекономіки про бронювання, винесені до дати цієї Постанови, залишаються в силі протягом строку, на який вони винесені. Однак, не зовсім зрозуміло, чи залишається в силі пролонгація цього строку на 3 місяці для тих бронювань, які діяли станом на 10 травня 2024 р. Сподіваємось, що все в силі, адже відповідна Постанова Кабміном не скасована наразі.
- Рішення про бронювання після 8 червня будуть виноситись зі строком бронювання на 12 місяців замість 6 місяців.
- До переліку осіб, які можуть бути заброньовані критичними підприємствами додали також всіх бенефіціарів, а також всіх членів наглядових рад тих підприємств, вартість активів яких за даними останньої фінансової звітності або річний розмір чистого доходу яких перевищує 200 млн гривень.
- Щодо працівників, то підприємство може їх забронювати як і раніше в кількості не більше 50%. Проте в новій редакції мова йде про посадових осіб, а отже лишається не до кінця зрозумілим, чи підпадають в цю квоту Члени правління, чи вони можуть бути заброньовані додатково до неї. Очевидно, що бенефіціари не є посадовими особами, тобто за логікою повинні бронюватись додатково.
- Критерії визнання критичними підприємств для економіки залишились без змін.
- Протягом місяця повинен бути розроблений та запущений процес бронювання через портал Дія.
- При поданні списку на бронювання через Дію, портал автоматично буде перевіряти дані підприємства на предмет критичності, кількість працевлаштованих осіб з даних Пенсійного фонду та дані військовозобов’язаних в системі Оберіг.
- Зважаючи на вищевикладене підприємства повинні будуть подавати дані щодо зміни кількості працівників окрім податкової також в Пенсійний фонд.
- Також дані всіх працівників, які подаються на бронювання, повинні бути в системі Оберіг, щоб уникнути відмови. Аби уникнути завчасного отримання повістки радимо оновлювати данні працівників, які плануються до бронювання, через застосунок Резерв+ або в ЦНАП.
«І, звісно, звертайтесь, ми допоможемо перевірити компанію на відповідність критеріям критичності (повірте, багато компаній в агріфуд сфері навіть не знають, що мають таке право), отримати цей статус та забронювати ваших працівників після отримання зазначеного рішення», — підсумував Анатолій Косован.
>>> Підписуйтесь на нашу Фейсбук-сторінку >>> Читайте нас в Instagram >>> Підбірка новин сайту в GoogleNews >>> Статті з газети Фермер Придніпров'я