У перші 9 днів червня основними експортними товарами стали соняшникова олія і м'ясо птиці

За матеріалами інтернет-видань 11.06.2025 232
У перші 9 днів червня основними експортними товарами стали соняшникова олія і м'ясо птиці

АВТОМОБІЛЬНА ЛОГІСТИКА
За перші 9 днів червня обсяги агроекспорту з України автомобільним транспортом становили 76.7 тис. т, що на 13.1% менше порівняно з аналогічним періодом травня. Майже на всіх пунктах пропуску було зафіксовано скорочення обсягів перевезень.
Найвідчутніше зниження спостерігалося на молдовському напрямку – експорт зменшився на 26.4% і склав 12.2 тис. т. Водночас на румунському, словацькому та угорському кордонах обсяги зросли на 18–21%. Через румунський пункт пропуску за цей період було перевезено 16.2 тис. т продукції, через словацький – 3.6 тис. т, а через угорський – 8.4 тис. т.
На польському кордоні обсяг агроекспорту залишився майже без змін і становив 36.3 тис. т.
Основними експортними товарами за відповідний період стали соняшникова олія – 9.5 тис. т та м'ясо птиці – 4.7 тис. т.
Ставки транспортування автотранспортом всередині країни знизились на 2-3$.
Вартість європейських маршрутів позначилась зниженням вартості транспортування тентованими авто, ціни на самоскиди лишаються практично незмінними.

 

ЗАЛІЗНИЧНА ЛОГІСТИКА
Сезонне уповільнення експортної активності на тлі завершення маркетингового року істотно вплинуло на роботу портової логістики, спричинивши скорочення залізничного завантаження в напрямку портів Великої Одеси та Ізмаїла.
Станом на 05.06 середньодобове вивантаження вагонів у портах Великої Одеси знизилося на 282 ваг/добу – до 755 ваг/добу. Одночасно зафіксовано суттєве зменшення кількості вагонів, що прямували у напрямку зазначених портів: протягом тижня цей показник скоротився на 1137 вагонів – до 2274 одиниць.
У напрямку порту Ізмаїл рух вантажів фактично припинено – кількість вагонів зменшилася на 59, до 0 одиниць. Також знизився показник вивантаження вагонів із зерном – на 3 ваг/добу, до 17 ваг/добу.
Ставки на ринку зернової логістики залишаються стабільними, проте ситуація з тарифами на залізничні перевезення, зокрема через невизначеність політики Укрзалізниці, утримує ринок у "плаваючому" стані. Це створює додаткові труднощі для укладання довгострокових угод, оскільки прогнози щодо вартості транспортних послуг залишаються непевними.

 

ВОДНА ЛОГІСТИКА
Фрахтовий ринок морських перевезень залишається спокійним: експорт зернових з українських портів сповільнюється на тлі сезонного затишшя та завершення маркетингового року. Це призвело до зростання пропозиції вільного тоннажу — дедалі більше суден простоюють у пошуках вантажів через обмежену кількість нових контрактів.
Попри слабкий попит, фрахтові ставки на хендісайзи та костери залишаються стабільними. Учасники ринку з обережним оптимізмом очікують початку нового зернового сезону, який може стати драйвером відновлення активності та поступового зростання ставок.

 

 

SPIKE BROKERS

 

 

 

Теги: AGROОТГ
Поділитися текстом в мережах: Репости вітаються !
>>> Підписуйтесь на нашу Фейсбук-сторінку
>>> Читайте нас в Instagram
>>> Підбірка новин сайту в GoogleNews
>>> Статті з газети Фермер Придніпров'я

Новини ОТГ