За перші дні березня агроекспорт автомобільним транспортом зріс майже на 5 % відповідно до перших днів лютого
АВТОМОБІЛЬНА ЛОГІСТИКА
За перші 10 днів березня автомобільним транспортом експортовано 103.9 тис. т агропродукції, що на 4.8% більше порівняно з аналогічним періодом лютого. Найбільше зростання зафіксовано на молдовському кордоні, де обсяг перевезень збільшився на 10.1% – до 14.6 тис. т. На польському та угорському переходах експорт агропродукції зріс на 8.9% та 7.5% – до 44.1 тис. т і 13.3 тис. т відповідно.
Водночас на словацькому та румунському кордонах зафіксовано зниження обсягів автоперевезень на 3.9% та 3.3% – до 6.8 тис. т і 24.9 тис. т відповідно.
Основними експортними товарами за цей період стали соняшникова олія (10.2 тис. т) і цукор (7.9 тис. т).
Ціни на автомобільні перевезення всередині країни знизились на 2$ порівняно з попереднім періодом, вартість транспортування за європейськими напрямками лишається стабільною.
ЗАЛІЗНИЧНА ЛОГІСТИКА
На першу половину березня тарифи на перевезення залізничним транспортом залишаються на низькому рівні, що зумовлено обмеженим попитом з боку клієнтів.
Невизначеність ринкової ситуації, коливання попиту та загальне уповільнення торговельної активності впливають на динаміку перевезень, що, своєю чергою, знижує потребу у використанні рухомого складу. Зменшення обсягів експортно-імпортних операцій та логістичні ризики змушують компанії переглядати свої стратегії постачання, що призводить до меншої інтенсивності вантажних перевезень. Водночас перевізники змушені утримувати частину свого парку в простої, оскільки попит на вагони залишається недостатнім для ефективного використання всього наявного рухомого складу.
Загальна ситуація на ринку перевезень свідчить про стриману ділову активність та низьку завантаженість залізничної інфраструктури, що може впливати на подальше коригування ставок у разі змін попиту.
ВОДНА ЛОГІСТИКА
Протягом минулого тижня фрахтові ставки з дунайських портів зросли в середньому на 2 $/т. Для костерів, що прямують із Ізмаїлу до Італії, ставки становили 30–32 $/т. Зростання ставок обумовлено підвищенням витрат на проходження річкових шляхів.
Водночас фрахтові ставки з портів Великої Одеси залишилися без змін. Хоча на ринку зберігається дефіцит вантажних пропозицій, значна кількість вільних суден стримує подальше зростання ставок із чорноморських портів.
>>> Підписуйтесь на нашу Фейсбук-сторінку >>> Читайте нас в Instagram >>> Підбірка новин сайту в GoogleNews >>> Статті з газети Фермер Придніпров'я