Як громади залучають гранти і створюють успішні бізнес-проєкти
У Житомирській області представники Баранівської громади у результаті залучення грантів отримали 2,7 млн. гривень. Вони запустили хлібопекарню, кафе та підприємство з вирощування грибів і, таким чином, створили 22 робочих місця. А у Закарпатті Синевирська громада за грантові кошти створила центр підтримки бізнесу, розробила бренд «СиневирЕКО». Тепер тут допомагають місцевим підприємцям, яких об’єднали в кластер, з промоцією продукції і залученням коштів на розвиток.
Про це дізналися учасники інформаційного заходу, організованого «U-LEAD з Європою». Для них відбувся роз’яснювальний практикум щодо ролі місцевого самоврядування в залученні підприємцями грошей для розвитку власної справи.
Експерти PPV Knowledge Networks Володимир Воробей та Ольга Мельник поділилися напрацюваннями, як місцевим підприємцям залучати гранти, чому їх не потрібно боятися, як поширювати інформацію про дані можливості. А також пояснили, в яких випадках гранти шкодять бізнесу та забирають час.
Спочатку спікери ознайомили учасників із переліком діючих грантових програм, окреслили типи та програми підтримки бізнесу. Більше уваги було приділено підходам, які може використовувати ОМС для підтримки бізнесу та залучення грантового фінансування.
За словами Ольги Мельник, трикутник «громада-бізнес-гранти» є взаємопов’язаним. Адже не буває так, щоб підприємець отримав грант, а громада про це нічого не знала. Найчастіше саме місцеве самоврядування, яке має більший досвід в роботі з грантами, інформує, допомагає заповнювати грантові заявки.
На думку учасників, підприємці більше довіряють кредитним програмам. Експертка пояснила, що для бізнесу кредитування - це знайомий інструмент. Тоді як гранти – це нова форма підтримки, яку донори та фонди почали надавати з початку повномасштабного вторгнення росії в Україну. Це запорука існування та розвитку малого і середнього бізнесу.
Наголошувалося, що роль ОМС полягає в тому, щоб пояснити різницю між грантами та кредитами, навчити підприємців звітувати за грантами, відповідально підходити до реалізації проєктів.
При цьому експерти рекомендують чітко розуміти потреби підприємців і відповідно до цього інформувати. Різному бізнесу потрібна різна підтримка. Наприклад, одним – обладнання для старту, іншим – допомога в організації форуму або налагодженні контактів, участь у навчальних програмах, консультаційна підтримка тощо.
"Не варто «спамити» всіх підприємців інформацією про всі гранти. Не треба «маринувати» (змушувати витрачати час) людей на семінарах, нарадах, тощо. Не треба вимагати подавати заявки заради заявки. Кожна дія повинна відповідати на питання «з якою метою?» і «що в результаті?». Місцеве самоврядування разом із бізнесом повинні окреслити шляхи розвитку громади і, користуючись грантовими та іншими можливостями, йди до мети", - зауважили спікери, завершуючи роботу з учасниками зібрання.
>>> Підписуйтесь на нашу Фейсбук-сторінку >>> Читайте нас в Instagram >>> Підбірка новин сайту в GoogleNews >>> Статті з газети Фермер Придніпров'я