Ваговози «Великого будівництва» руйнують хати в Китайгороді
Фінішна ділянка об’їздної дороги національного значення Н – 31 «Дніпро – Царичанка – Кобеляки – Решетилівка» від каналу Дніпро – Донбас до межі з Полтавською областю протяжністю 29. 5 км залишилася недобудованою і в 2021-му. А «Укравтодор», як відомо, обіцяв її завершити ще 2020-го. Згодом уточнив, що це буде наступного, стовідсотково. Але і цього разу не так склалося, як гадалося.
Та звинувачувати в тому генпідрядників, а це ТОВ «Автомагістраль – Південь», у свідків будівництва язик не повернеться. Бо «генерали» розгорнули таку шалену діяльність із підвозу матеріалів прилеглими селами, що люди аж за голови хапаються. Усе літо й осінь сотні автомобілів щодня мчали сільськими, не пристосованими для тридцятитонних «ФОРДІВ», розбитими ще до них дорогами. Шляхи ці стали геть непроїздними, а від гуркоту авто на вибоїнах земля ходором ходить і під хатами. Особливо, коли багатотонний гігантський «ФОРД» іде пустим, та ще й на швидкості. Обурені селяни Дашківки Кобеляцького району і Протовчів Царичанського влітку перекривали свої дороги, лише це допомогло відвести авто з.
А Китайгород, де із піщаного кар’єру селом везуть пісок і в бік Цибульківки, і в сторону Царичанки, потрапив у епіцентр будівництва. Влітку 2020-го будівельники запевнили: оминемо село, а все необхідне возитимемо технологічною дорогою під сосновим лісом. В цьому ж запевнив китайгородців і сільський голова Сергій Турський. Але під лісом виявили поклади піску, який після скупки землі і почали незаконно добувати на «президентську» дорогу. А транспорт погнали попід стріхами хат.
Сама біда не ходить, а з дітками
Невдовзі власники прилеглих до дороги хат по вулицях Китайгородській і Заводській помітили, що будинки від того неймовірного гуркоту почали тріскатися. Ось що повідомила у зверненні до редакції пенсіонерка Людмила Векленко:
- Живу в хаті, побудованій батьками в 1970-му, її на мій вік мало б вистачити. Та ще з весни машини так ганяють дорогою, такий несамовитий гуркіт стоїть, що весь дім двигтить. Стає страшно, що може впасти стеля. Ця дорога не пристосована для руху таких гігантських машин, хто їм дав право на це? Як іде автомобіль, вся хата гуде, в залі тріщини на стелі вже на палець! Місцеві депутати приходили ще 20 липня, описали пошкодження. Подала заяву з актом до сесії Китайгородської сільської ради 28 липня, щоб відвели транспорт і допомогли компенсувати пошкодження будинку. А в сільраді мовчать. Мусила вдруге написати заяву. Та в січні прийшла відписка від голови, аби я… принесла висновки проєктної організації про пошкодження! Це знущанням над нами. А дорогу ще робитимуть рік. Допоможіть зберегти дах над головою!
До звернення Л. Векленко додала і складений ще влітку місцевими депутатами та директором будівельного ПП «Моноліт» Юрієм Мосійчуком акт із зафіксованими на ту пору 6-ма пошкодженнями будинку. Як з'ясувалося, будівлі почали тріскатися і в пенсіонерів Тетяни Шошкіної, Равілі Бахтігозіної, Людмили Продан, Надії Тонкошкур та інших жителів Китайгорода. Після численних звернень людей сільський голова С. Турський для обстеження пошкоджених будинків запропонував створити спецкомісію - із постійної комісії по ЖКГ сільської ради плюс представник Дніпровської РДА. За те й проголосували на сесії.
Китайгородська ОТГ «відфутболює» селян
Проте за півроку (!) призначена комісія не зробила бодай одного кроку назустріч власникам пошкодженого майна. Бо Китайгородська сільрада досі не зв’язалася з укрупненим «слугами» «раєм».
- Влітку ми направляли звернення до Дніпровської РДА з проханням залучити до роботи комісії свого представника, - повідомила секретар Китайгородської с/р Юлія Мартинець. – Але відповіді немає. Нещодавно ми направили їм повторне звернення, звичайною і електронної поштами. Телефоном з ними ми не спілкуємося. Відповідь Л. Векленко ми надали, згідно з прописаним у Житловому кодексі.
А у Дніпровській райдержадміністрації пояснили, що за новими законами вони не мають права втручатися в роботу об’єднаних громад. Але коли буде звернення – розглянуть його. Досить дивною є відповідь виконкому Китайгородської с/р Людмилі Векленко, підписану сільським головою С, Турським:
- Для обстеження відповідною комісією сільської ради житлових будинків згідно з Порядком обстеження стану житлових будинків, з метою встановлення їхньої відповідності санітарним і технічним вимогам та визнання жилих будинків і приміщень непридатними для проживання, власникам таких будинків необхідно надати перелік документів, встановлений підпунктами 5 та в пункті 5 вказаного Порядку, а саме: технічний паспорт жилого будинку з даними про його фізичну зношеність за висновком проєктної або науково-дослідної організації щодо технічного стану жилого будинку (приміщення) та про неможливість та недоцільність капітального ремонту будинку. Додатково повідомляємо, що відповідно до ст. 16 Житлового кодексу УРСР визначення розміру збитків, що підлягають відшкодуванню потерпілому, необхідних для відновлення пошкодженої речі, не належить до повноважень виконкому сільської ради.
Ось таким «футболом» заяв скривджених жителів займаються в Китайгородській ОТГ. Чи не розуміють, що реакція «глядачів», тобто власних виборців, буде негативною? А голова Служби автодоріг у Дніпропетровській області Олександр Коломійцев на запит «Фермера Придніпров’я» повідомив: «якщо причина руйнування будинків у Китайгороді – рух автомобілів нової траси, то треба актувати пошкодження, залучити експерта. Потім звертатися до підрядної організації, в даному випадку ТОВ «Автомагістраль-Південь», і вирішувати це питання. Якщо підрядник відмовиться задовольнити претензії людей, тоді може допомогти суд».
>>> Підписуйтесь на нашу Фейсбук-сторінку >>> Читайте нас в Instagram >>> Підбірка новин сайту в GoogleNews >>> Статті з газети Фермер Придніпров'я
Коментарі (0)