Стан українського агроекспорту основними видами транспорту
Обмежений попит та низька торгова активність у червні вплинула на зниження експорту агропродукції автотранспортом на 20% у порівнянні з аналогічним періодом травня. Станом на 17.06 через західні кордони було експортовано близько 188 тис. тонн агропродукції. На польському кордоні зафіксовано найбільший показник експорту – 75 тис. тонн, на словацькому найменший – 14 тис. тонн, вирівнявся експорт через румунський – 47 тис. тонн, молдавський – 31 тис. тонн та угорський – 22 тис. тонн кордони. Середньодобовий показник експорту через всі кордони стабільний і становить 11 тис. тонн.
Найбільше експортують соняшникову олію – 29 тис. тонни та соєві боби – 21 тис. тонни. Вартість перевезення європейськими напрямками зазнала незначного зростання у порівнянні з попереднім періодом, вартість на внутрішні перевезення зросла на 1-2 $ залежно від напрямку у звязку з наближенням збору нового врожаю.
Міжсезоння не оминуло і залізницю. Зберігається загальна тенденція до зменшення передачі вагонів на західних кордонах у порівнянні з травнем. Водночас, минулий тиждень демонструє незначне підвищення активності у порівнянні з позаминулим тижнем. Показник середньодобової передачі вагонів становить 257 вагонів на добу. На польському кордоні показник передачі вагонів становить 83,57 ваг/добу за рахунок збільшення передачі по переходам Ізов-Хрубешув та Ягодин-Дорохуськ. На румунському кордоні цей показник становить 42,94 ваг/добу за рахунок зростання передачі по маршруту Рені-Джурджулешт-Галац. На угорському кордоні показник передачі вагонів становить 24,13 ваг/добу, на словацькому – 31,25 ваг/добу.
Середньодобовий показник вивантаження у портах Великої Одеси становить 1299 вагонів, рухається в бік Глибокої Води – 5184 вагони, що на 7% менше ніж минулого тижня. Накопичення вагонів у порту Ізмаїл скоротилося майже на 50% і становить 512 вагонів. Середньодобовий показник вивантаження стабільний і становить 128 вагонів на добу.
На порозі сезону судновласники намагаються підвищити тарифи, але через велику пропозицію вільного тоннажу фрахтувальники все ще утримують ринок на низькому рівні. Фрахтові ставки на хендісайзи залишаються переважно стабільними, незначно виросли ставки на баржі – на 1-2€, фрахти на панамакси до Китаю, Бангладешу та В'єтнаму зазнали падіння.
>>> Підписуйтесь на нашу Фейсбук-сторінку >>> Читайте нас в Instagram >>> Підбірка новин сайту в GoogleNews >>> Статті з газети Фермер Придніпров'я