Агроекспорт України у цифрах і транспортних послугах
Cтаном на 15.01 агроекспорт автомобільним транспортом склав 184 тис. тонн збіжжя , У грудні цей показник складав 292 тис. тонн, у листопаді - 355 тис. тонн. Повідомляє SPIKE BROKERS.
Експерти зазначають, що середньодобова норма пропуску автомобілів через пропускні пункти з Польшею та Румунією відновилася до рівня понад 5 тис. тонн агропродукції на добу. Пропускні пункти на кордоні зі Словаччиною поступово піднімаються до рівня середньодобової норми в 1.5 тис. тонн на добу, а з Угорщиною до рівня 2.5 тис. тонн на добу.
З 01.01 тарифи дорожніх зборів в Європі зросли одразу в декількох країнах Європи: Польща - тарифи зросли до 15%; Бельгія - Уряд Валлонії підвищив ставки за кілометр; Німеччина - збільшення тарифів до 80% тепер з урахуванням викидів СО2; Австрія - тарифи зросли до 8% з урахуванням викидів СО2; Угорщина - тарифи зросли до 40% з урахуванням викидів СО2.
Спостерігається зниження фрахту із західної України до Болгарії. Ставки на Італію залишаються на тому самому рівні з незначними змінами через непопулярність експортного напрямку та зростання вартості користування автобанами.
Агроекспорт залізничним транспортом через західні кордони України тримається на рівні середньодобової норми здачі вантажу в 399 вагонів на добу. Частка відвантажень європейськими поїздами через західні кордони зросла до 75%. Загальний експорт у січні залізничним транспортом через західні кордони очікується на рівні 700 тис. тонн за збереження поточних темпів відвантаження.
У напрямку портів Великої Одеси спостерігається збільшення середньодобової кількості вагонів, що в дорозі. За останній тиждень цей показник зріс до 7326 вагонів. Середньодобова потужність вивантаження вагонів в портах Чорного моря коливається в межах від 1250 до 1500 вагонів на добу.
Ставки фрахту залізничного перевезення в Україні поступово знижуються. Низька активність фермерів та трейдерів, через зниження світових цін на зернові та олійні культури, спричинила зменшення попиту на перевезення.
Також помічено зниження ставок фрахту залізничного перевезення в Європі до 20%. Фрахт на Північну Італію вже продавався на рівні 55€, а до портів Німеччини - 60€. З очікуванням наближення весни передбачається зростання пропозиції залізничних вагонів в Європі.
Експортні відвантаження водним транспортом залишаються стабільними. Станом на 19.01 через порти Дунаю було відправлено на експорт 285 тис. тонн, а ще 170 тис. тонн заплановано на відправлення у січні. Через морські порти вже було відправлено 1.9 млн. тонн, а в планах на січень - 1.7 млн. тонн. Залежно від "погодних умов", певна частина запланованих обсягів може бути перенесена на лютого.
Ставки фрахту водним транспортом схильні до незначних корекцій. Експортери стримані в запитах через зниження цін реалізації на світових ринках.
Ставки в напрямку Китаю збільшилися на вартість страховки від ризиків, повʼязаних з Червоним морем.
>>> Підписуйтесь на нашу Фейсбук-сторінку >>> Читайте нас в Instagram >>> Підбірка новин сайту в GoogleNews >>> Статті з газети Фермер Придніпров'я