Лідерами експорту за сезон є олія соняшникова та соєві боби, - SPIKE BROKERS
АВТОМОБІЛЬНА ЛОГІСТИКА
Перша половина жовтня відзначається зростанням експортних відправок агропродукції на 15% у порівнянні з аналогічним періодом вересня. Станом на 14.10 автомобільними шляхами було експортовано 170 тис. тонн продуктів аграрного виробництва. Зокрема, стабільні обсяги експорту спостерігаються на польському кордоні (64.9 тис. тонн) та словацькому (11.9 тис. тонн). Румунський кордон збільшив свої показники на 50%, до 52.6 тис. тонн, а угорський кордон демонструє суттєвий ріст на 39%, до 18.3 тис. тонн. Водночас на молдавському кордоні спостерігається зниження обсягів на 6%, до 21.6 тис. тонн.
Лідерами експорту за сезон є олія соняшникова (22.4 тис. тонн) та соєві боби (18.4 тис. тонн).
Протягом тижня також зафіксовано незначне підвищення тарифів на транспортування в напрямку глибоководних портів портів, що коливаються в межах 2$.
ЗАЛІЗНИЧНА ЛОГІСТИКА
Протягом першої половини жовтня спостерігається збільшення середньодобової передачі вагонів на західних кордонах на 20%, до 248 вагонів на добу. На польському кордоні цей показник становить 42.69 вагонів на добу, що на майже 15% менше, ніж минулого місяця, а на румунському кордоні спостерігається зниження на 11%, до 44.61 вагонів на добу. Водночас словацький кордон демонструє ріст на 31% у порівнянні з минулим місяцем, з показником 38.38 вагонів на добу станом на 13.10. Особливо суттєве збільшення обсягів відзначається на угорському кордоні – на 74%, де щодоби перевалюють 57.85 вагонів.
Станом на 13.10 в напрямку одеських портів рухається 5843 вагони, що відповідає показнику минулого тижня. Середньодобовий показник вивантаження в портах становить 1264 вагони на добу, що свідчить про зростання на 6%. У порту Ізмаїл накопичення вагонів знизилося майже вдвічі, до 487 одиниць, тоді як середньодобовий показник вивантаження в порту Ізмаїл зріс на 14%, до 96 одиниць у порівнянні з попереднім тижнем.
Незважаючи на очікування підвищення тарифів, було зафіксовано незначне зниження в межах 2-5$, залежно від напрямку.
ВОДНА ЛОГІСТИКА
Нестача вільного тоннажу та регулярні обстріли припортової інфраструктури призвели до підвищення фрахтових ставок на різних напрямках. Судновласники виявляють небажання заходити в українські порти, через що фрахтувальники стикаються з дефіцитом транспорту. Тарифні ставки для костерів у напрямку Італії та Іспанії зросли в середньому на 2$. Аналогічно, пропозиції на фрахт у напрямку Туреччини з дунайських портів також підвищилися на 2$. Однак, ситуація з баржами залишається стабільною, і вартість транспортування зберігається на низькому рівні.
>>> Підписуйтесь на нашу Фейсбук-сторінку >>> Читайте нас в Instagram >>> Підбірка новин сайту в GoogleNews >>> Статті з газети Фермер Придніпров'я