Лідери експорту за перший тиждень квітня - соняшникова олія і цукор

За матеріалами інтернет-видань 09.04.2025 184
Лідери експорту за перший тиждень квітня - соняшникова олія і цукор

АВТОМОБІЛЬНА ЛОГІСТИКА
За перший тиждень квітня обсяг агроекспорту автомобільним транспортом зазнав незначного зниження в порівнянні з аналогічним періодом березня і становив 73.8 тис. т. Динаміка експорту через прикордонні пункти була неоднорідною.
На румунському та угорському кордонах спостерігалося збільшення пропуску агропродукції на 6.7% та 4.7% - до 18 тис. т та 9.2 тис т відповідно. Обсяги вивезення через польський пропускний пункт майже не зазнали змін – 32.3 тис. т.
На словацькому та молдовському кордонах зафіксовано зниження агроекспорту на 15.2% та 9% - до 4 тис. т та 10.3 тис. т.
Лідерами експорту за відповідний період стали соняшникова олія (8.2 тис. т), та цукор (6.5 тис. т).
Вартість перевезення за внутрішніми маршрутами знизилась на 1$ порівняно з минулим тижнем, ціни європейських напрямків наразі є сталими.

 ЗАЛІЗНИЧНА ЛОГІСТИКА
Упродовж минулого тижня спостерігалося незначне зниження ставок на залізничні перевезення зерна в Україні. У середньому тарифи знизилися на 1-2 $ у порівнянні з попереднім звітним періодом, в залежності від напрямку.
Основними причинами цього є стабільно низька активність на ринку, а також конкуренція між операторами, які прагнуть утримати обсяги перевезень в умовах обмеженого попиту.
Попит на послуги залізничної логістики залишається обмеженим через низку факторів. По-перше, завершилася активна фаза експорту зернових попереднього врожаю, що традиційно супроводжується зменшенням обсягів перевезень. По-друге, значний тиск на ринок створює конкуренція з боку автомобільного транспорту, особливо на коротких логістичних маршрутах, де автоперевезення є більш гнучкими та оперативними. Це знижує завантаженість вагонного парку та створює надлишкову пропозицію рухомого складу на ринку.
Очікування на квітень залишаються стриманими. Учасники ринку не прогнозують суттєвих змін, якщо не з’являться нові фактори попиту – зокрема, з боку великих агротрейдерів або у випадку логістичних зрушень на прикордонних ділянках. Умовно стабільна ситуація може зберігатися до початку нового сезону, коли традиційно активізується внутрішня та експортна логістика.
Загалом ситуація на ринку залізничних перевезень свідчить про продовження періоду цінової корекції, зумовленої структурним дисбалансом між попитом і пропозицією.

ВОДНА ЛОГІСТИКА
Ринок морських перевезень із портів Великої Одеси залишається стабільним. Фрахтові ставки для суден типу хендісайз становлять 16–17 $/т на напрямку до Італії та 17–19 $/т – до Іспанії. Ключовим стримувальним чинником для зростання ставок залишається дисбаланс між надлишком доступного флоту та обмеженим попитом на перевезення.
З портів Дунаю спостерігається помірне зростання ставок – у середньому на 2 $/т. Вартість доставки з Ізмаїла до Італії зросла до 29–30 $/т.

 

SPIKE BROKERS

 

 

Теги: AGROОТГ
Поділитися текстом в мережах: Репости вітаються !
>>> Підписуйтесь на нашу Фейсбук-сторінку
>>> Читайте нас в Instagram
>>> Підбірка новин сайту в GoogleNews
>>> Статті з газети Фермер Придніпров'я

Новини ОТГ