Обсяги пропуску української агропродукції найбільше зросли на молдовському та румунському напрямках

За матеріалами інтернет-видань 28.05.2025 157
Обсяги пропуску української агропродукції найбільше зросли на молдовському та румунському напрямках

АВТОМОБІЛЬНА ЛОГІСТИКА
Станом на 27 травня експорт агропродукції автомобільним транспортом склав 269.7 тис. т, що на 6.6% більше порівняно з аналогічним періодом квітня. Зростання агроекспорту спостерігалося на всіх пропускних пунктах.
Найбільший приріст зафіксовано на молдовському та румунському напрямках, де обсяги пропуску агропродукції зросли на 16.1% та 7.8% – до 47.1 тис. т та 66.3 тис. т відповідно. На словацькому та польському кордонах відповідний показник зріс на 4.7% та 3.7% – до 14.1 тис. т та 109 тис. т. Найменший приріст спостерігався на угорському кордоні, де агроекспорт зріс на 2.8% – до 33.1 тис. т.
Основними експортними товарами за відповідний період залишаються цукор – 33.1 тис. т та соняшникова олія – 29.2 тис. т.
Ринкові ставки на перевезення автотранспортом за європейськими напрямками продовжують зниження, ціни на внутрішні маршрути не зазнали змін.

 ЗАЛІЗНИЧНА ЛОГІСТИКА
Наприкінці травня тарифна ситуація в сегменті залізничних перевезень аграрної продукції залишається незмінною – ринок перебуває в режимі очікування червневого перегляду ставок. Такий стан дозволяє тимчасово зберігати певну прогнозованість у логістичних витратах, однак загальний фон залишається напруженим у зв’язку з можливими ініціативами щодо перегляду підходів до тарифоутворення.
Зокрема, як було зазначено раніше, Укрзалізниця розглядає можливість підвищення вартості перевезень вантажів у контейнерах вагою понад 26 тонн. Така ініціатива пояснюється наміром вирівняти умови між контейнерними перевезеннями та транспортуванням зернових у спеціалізованих зерновозах. Водночас представники бізнесу застерігають, що реалізація цієї ідеї може знизити привабливість контейнерної логістики — особливо в умовах воєнного часу, коли саме контейнер є іноді єдиною можливою альтернативою.
Додаткову напругу на ринку створює також заплановане підвищення загальних вантажних тарифів на 37%, що закладене у фінансовому плані Укрзалізниці на 2025 рік. За оцінками ДП «Укрпромзовнішекспертиза», такий крок може призвести до зниження ВВП на 1,18% (близько 95,8 млрд грн) та скорочення експорту на майже 3% (близько 97,8 млрд грн). Це посилює побоювання щодо зростання логістичних витрат у критично важливому для економіки аграрному секторі.

 ВОДНА ЛОГІСТИКА
Активність на ринку морських перевезень у Чорному морі залишається низькою – через завершення сезону обсяги відвантажень зерна з України скорочуються, нових заявок майже немає, що утримує фрахтові ставки під тиском. Попит слабкий, а судновласники не йдуть на поступки навіть щодо спотових рейсів. Передумов для зростання наразі немає – відновлення ставок можливе лише з початком нового сезону, коли на ринок надійдуть перші партії врожаю.

 

 

SPIKE BROKERS

 

 

 

Теги: AGROОТГ
Поділитися текстом в мережах: Репости вітаються !
>>> Підписуйтесь на нашу Фейсбук-сторінку
>>> Читайте нас в Instagram
>>> Підбірка новин сайту в GoogleNews
>>> Статті з газети Фермер Придніпров'я

Новини ОТГ