Стан українського агроекспорту основними видами транспорту

За матеріалами інтернет-видань 28.02.2024 318
Стан українського агроекспорту основними видами транспорту

Станом на 26.02  агроекспорт автомобільним транспортом склав 342 тис. тонн збіжжя. Минулого місяця цей показник становив  244 тис. тонн. Повідомляє SPIKE BROKERS.

Експерти зазначають, що основну частку експорту склала олія соняшникова (47 тис. тонн) та цукор (41 тис. тонн).
Спостерігається зміна маршрутів та товаропотоків у зв'язку зі страйками на кордоні з Польщею. Так, зернові, олійні та бобові культури з України переорієнтовуються маршрутами через кордон з Румунією, Угорщиною та Словаччиною. Товаропотік через пропускні пункти з Польщею коливається в межах від 1000 до 2000 тонн на добу при своїй спроможності обробляти до 10 тис. тонн.
Робота інших пропускних пунктів на кордонах з Угорщиною, Словаччиною, Румунією та Молдовою здійснюється без перешкод.
Ставки фрахту в напрямку Східної Європи знизилися через збільшення пропозиції автомобілей для перевезення, що викликане зменшенням автоперевезень через кордон з Польщею.
Вартість автоперевезення по Україні тримається рівнів минулого тижня.

Щоденні темпи експортних відвантажень залізничним транспортом через західні кордони України в лютому знизилися до 374 вагонів на добу. Не гнучкі європейські перевізники потрапили в пастку коньюнктури товарного ринку в Європі. Оператори вагонів в Європі очікують відносне збільшення активних перевезень українського зерна в міжсезоння. В той же час переробники та кінцеві споживачі у Європі мають 100% покриття своїх потреб на найближчі місяці, включно до травня.
Ставки фрахту до Північної Італії з Чопу в період березень-травень схильні знизитися до 40-45€ за тонну, порівняно зі ставками 55-60€ за тонну минулого року по цьому маршруту.
Наразі активно обговорюються контракти на період липень-грудень, пов'язані з бажанням продавців збіжжя зафіксувати збут та низьку вартість логістики.

Темпи відвантаження в напрямку морських портів тримаються на стабільному рівні. Середньодобова кількість вагонів, що рухаються в напрямку українських портів Чорного моря, зросла з 7140 до 7273 вагонів. Середньодобова потужність вивантаження вагонів в портах Великої Одеси тримається в діапазоні від 1000 до 1540 вагонів на добу.
Ставки фрахту внутрішнього залізничного перевезення по Україні знизилися до міжсезонного мінімуму. В залежності від темпів експорту морськими портами ставки залізничного фрахту по Україні можуть коливатися в діапазоні від 100 до 200 грн. за тонну. Темпи відвантаження морським транспортом відновлюються до рівня показників до війни.
Ставки морського та річкового фрахту залишилися незмінними порівняно з минулим тижнем.


Поділитися текстом в мережах:
Репости вітаються !
>>> Підписуйтесь на нашу Фейсбук-сторінку
>>> Читайте нас в Telegram
>>> Підбірка новин сайту в GoogleNews
>>> Статті з газети Фермер Придніпров'я
Новини ОТГ