Вартість перевезення зерна автомобільним транспортом всередині країни зросла на 2-3$, - SPIKE BROKERS
АВТОМОБІЛЬНА ЛОГІСТИКА
За 24 дні березня обсяг експорту агропродукції автомобільним транспортом склав 252.6 тис. т, що трохи перевищує показник за аналогічний період лютого. Динаміка експорту через прикордонні пункти демонструє змішані тенденції.
Найбільше зростання зафіксовано на румунському кордоні – майже на 8% до 66 тис. т. Позитивну динаміку також продемонстрували словацький та угорський напрями, де обсяг агроекспорту зріс на 3.5% і 3% – до 15.7 тис. т та 30.3 тис. т відповідно.
Водночас на польському та молдовському кордонах спостерігалося незначне зниження пропуску агропродукції в порівнянні з аналогічним періодом лютого до 104.3 тис. т та 36.2 тис. т.
Лідерами експорту за відповідний період залишаються соняшникова олія (31.3 тис. т), та цукор (26.2 тис. т).
Вартість перевезення зерна автомобільним транспортом всередині країни зросла на 2-3$, ціни на європейські маршрути лишаються незмінними.
ЗАЛІЗНИЧНА ЛОГІСТИКА
Станом на 20 березня майже на всіх кордонах зафіксовано зростання передачі зернових вантажів. На польському та словацькому переходах обсяги зросли на 3,5% та 3,2% – до 17,2 і 34,7 ваг/добу відповідно. На румунському кордоні обсяги передачі вагонів почали відновлюватися, збільшившись за тиждень у 5,3 раза – до 2,9 ваг/добу.
Водночас на угорському переході зафіксовано зниження майже на 4% – до 23,8 ваг/добу.
Загальний показник середньодобової передачі вантажів зріс на 10% до 154 ваг/добу.
Кількість вагонів, що прямували у напрямку портів Великої Одеси, склала 4567 одиниць. Середньодобовий показник вивантаження – 1111 ваг/добу. Накопичення вагонів у напрямку Дунайських портів становило 124 одиниці. Показник вивантаження зернових у відповідних портах – 32 ваг/добу.
Ставки на перевезення залізничним транспортом підвищились порівняно з попереднім періодом. Діапазон зростання становить 2-4$, залежно від напрямку.
ВОДНА ЛОГІСТИКА
Після нещодавньої ракетної атаки Росії на порти Великої Одеси багато судновласників поки уникають заходу до цих портів через зростання ризиків. Ті ж, хто готовий продовжувати роботу, вимагають підвищення фрахтових ставок як компенсацію за небезпеку.
Однак фрахтувальники відмовляються приймати підвищені тарифи, аргументуючи це нестабільністю вантажопотоків та невизначеністю майбутніх обсягів перевезень. Через відсутність компромісу ставки на морські перевезення залишаються без змін, незважаючи на складну ситуацію в регіоні.
Перевезення костерами з Ізмаїла до Італії коштують 30-32 $/т. Хендісайзами з Чорноморська – 16-17 $/т до Італії та 17-19 $/т до Іспанії.
>>> Підписуйтесь на нашу Фейсбук-сторінку >>> Читайте нас в Instagram >>> Підбірка новин сайту в GoogleNews >>> Статті з газети Фермер Придніпров'я