Зростання тарифів на залізничні перевезення призведе до додаткового збільшення витрат вантажовласників та може негативно вплинути на загальну собівартість продукції, - SPIKE BROKERS
АВТОМОБІЛЬНА ЛОГІСТИКА
Станом на 29 квітня експорт агропродукції автомобільним транспортом склав 274.3 тис. т, що на 7% менше порівняно з аналогійним періодом березня. Майже на всіх пропускних пунктах спостерігалось падіння агроекспорту.
Найбільше скорочення зафіксовано на словацькому кордоні, де обсяги знизилися на 18% - до 14.7 тис. т. На румунському на польському пропускних пунктах відповідні показники впали на 12% і 7% - до 67.4 тис. т та 113.9 тис. т відповідно. Агроекспорт через молдовський кордон зазнав незначного падіння – до 42.5 тис. т.
Натомість через угорський кордон експорт зріс на 3.5% порівняно з минулим місяцем - до 35.7 тис. т.
Основними експортними товарами за відповідний період залишаються соняшникова олія – 29 тис. т, та цукор – 25.4 тис. т.
Ставки на перевезення всередині країни зазнали незначного зниження в діапазоні 1-2$.
Вартість транспортування до країн Європи лишається стабільною.
ЗАЛІЗНИЧНА ЛОГІСТИКА
За минулий тиждень на логістичному ринку спостерігалося зростання ставок на перевезення. Наразі діапазон підвищення становить 1-3$ у порівнянні з попереднім періодом.
На цьому тлі важливо відзначити нову ініціативу «Укрзалізниці» щодо підвищення тарифів на вантажні перевезення. Цього разу представники компанії пропонують позиціонувати зміну ставок не як підвищення, а як «індексацію». За їхніми словами, тарифна політика потребує перегляду, оскільки з 2022 року загальний рівень цін у країні значно виріс, тоді як тарифи залишилися незмінними. Водночас слід врахувати, що у 2022 році тарифи на вантажні перевезення вже були збільшені майже вдвічі. Наразі ініціатива передбачає підвищення діючих ставок на 20–40%.
Зростання тарифів на залізничні перевезення призведе до додаткового збільшення витрат вантажовласників та може негативно вплинути на загальну собівартість продукції.
ВОДНА ЛОГІСТИКА
Активність на ринку морських перевезень із портів Великої Одеси залишається низькою. Попит на фрахт стримується браком експортних вантажів і надлишком вільного флоту. Попри це, на окремих напрямках відзначається локальне зростання ставок. Зокрема, на Іспанію з Чорноморська – до 18–20 $/т. Вартість доставки до Італії залишається стабільною на рівні 16–17 $/т.
Ставки на перевезення з дунайських портів за тиждень не змінилися. Вартість доставки коастерами з Ізмаїла до Італії тримається в межах 28–30 $/т.
>>> Підписуйтесь на нашу Фейсбук-сторінку >>> Читайте нас в Instagram >>> Підбірка новин сайту в GoogleNews >>> Статті з газети Фермер Придніпров'я