Стан українського агроекспорту основними видами транспорту
У червні експорт сільськогосподарської продукції автомобільним транспортом скоротився під впливом міжсезоння. За 10 днів червня через автомобільні переходи на кордонах було експортовано 111 тис. тонн агропродукції, що на 18% нижче аналогічного періоду травня. На польському кордоні зафіксовано найвищий показник експорту – 40 тис. тонн, на румунському – 29 тис. тонн. Найменш популярними переходами для експорту автомобільним транспортом у червні були словацький кордон – 8 тис. тонн та угорський – 13 тис. тонн. Середньодобовий показник автомобільного експорту через всі кордони за 11 днів червня знизився до 11 153 тонн проти аналогічного показника травня 13 576 тонн. Лідерами галузі залишаються соняшникова олія – 17 370 тонн та соєві боби – 13 223 тонн.
Перші 9 днів червня спостерігається тенденція до зниження експортних відвантажень зернових вантажів та продуктів переробки залізничним транспортом через сухопутні кордони у порівнянні з аналогічним періодом травня. Загальний показник середньодобової передачі вагонів на експорт через західний кордон скоротився до 254 вагони за добу. На угорському кордоні зниження відбулося до 20,66 вагонів на добу, на словацькому – до 28,11 вагонів на добу. На польському кордоні показник передачі зерна збільшився до 81,1 вагонів за добу за рахунок переходу Ізов-Хрубешу. На румунському кордоні спостерігається зростання до 42,11 вагонів на добу за рахунок маршруту Рені-Джурджулешт-Галац.
У напрямку морських портів середньодобовий показник вивантаження в портах Одеси знизився до 1274 вагони на добу. Наразі в сторону портів рухається 6244 вагони.
Накопичення вагонів у напрямку порту Ізмаїл незначно зменшилося до 990 вагонів. Середньодобовий показник вивантаження вагонів із зерном в порту Ізмаїл складає 125 вагонів за добу.
Вартість перевезення залізничним транспортом перебуває на рівні попереднього періоду.
Фрахтові ставки на перевезення короткими відстанями водним транспортом досягли свого найнижчого значення за такими рейсами як до Туреччини, Греції чи східного Середземномор’я. Щодо хендісайзів та барж, ситуація стабільна. Ставки фрахту для костерів на перевезення кукурудзи з українських дунайських портів до Мармари та східної Греції впали на 1 $/т.
>>> Підписуйтесь на нашу Фейсбук-сторінку >>> Читайте нас в Instagram >>> Підбірка новин сайту в GoogleNews >>> Статті з газети Фермер Придніпров'я