Стан українського агроекспорту основними видами транспорту

За матеріалами інтернет-видань 03.07.2024 271
Стан українського агроекспорту основними видами транспорту

Автомобільний експорт агропродукції у червні склав найнижчий показник з початку 2024 року - 327,6 тис. т. Відвантаження у червні скоротилося на 23,2% порівняно з 426,4 тис. т у травні. Найбільшим імпортером української агропродукції серед країн Східної Європи стала Польща. Зростання обсягів експорту в напрямку Польщі стало наслідком завершення мітингів. Переорієнтація експорту на традиційні шляхи постачання – морські, разом із загальною низхідною тенденцією в червні, знизила навантаження на автомобільний коридор через Румунію до 78,8 тис. т, Молдову до 58,2 тис. т, Угорщину до 36,5 тис. т та Словаччину до 22,7 тис. т. Середньодобовий експорт у червні через всі автомобільні пункти пропуску впав до 10,9 тис. т. Ставки автомобільного фрахту в експортному напрямку залишилися без особливих змін відносно минулого тижня, в той час як ставки в напрямку портів знизилися до 15%.

Cередньодобовий показник експортних відвантажень залізничним транспортом у червні через західний кордон зменшився з 264 до 257 вагонів на добу. У розрізі кордонів, найбільший приріст має Польща з 74,3 вагонів на добу. Зазначимо, що у червні фокус змістився на передачу по лінії 1520 мм з 20,3 вагонів на добу до 30,7 вагонів на добу відносно минулого місяця. Відчутне зростання показала Румунія з +20,0 вагонів на добу.
В напрямку морських портів у червні показник добового вивантаження вагонів із зерном у портах Великої Одеси знизився до 1200-1400 вагонів відносно минулого тижня. Середньодобове вивантаження за попередній тиждень склало 1197 вагонів на добу, що на 4,5% менше порівняно з минулим тижнем. Кількість рухомих вагонів у напрямку портів скоротилася на 26,3% порівняно з минулим тижнем до 2993 вагонів. Аналогічна тенденція спостерігається в порту Ізмаїла, де середньодобове вивантаження вагонів знизилося до 95 вагонів на добу. Ставки залізничного фрахту по Європі підвищилися в середньому на 2-3 євро порівняно з минулим тижнем, залежно від напрямку.

Власники костерів та барж намагаються збільшити фрахт, проте достатня кількість пропозиції суден для забезпечення потреби в поточному вантажопотоці призводить лише до стабілізації в тижневому порівнянні. В той же час зростання попиту на судна типу хендісайз за рахунок пожвавлення ринку зернових призвело до зростання фрахту на 2$.

 

SPIKE BROKERS

 

 

 


Поділитися текстом в мережах:
Репости вітаються !
>>> Підписуйтесь на нашу Фейсбук-сторінку
>>> Читайте нас в Telegram
>>> Підбірка новин сайту в GoogleNews
>>> Статті з газети Фермер Придніпров'я
Новини ОТГ