Стан українського агроекспорту основними видами транспорту
АВТОМОБІЛЬНА ЛОГІСТИКА
За перші 11 днів листопада обсяг агроекспорту автомобільним транспортом з України склав 126.8 тис. т, що на 3.76% менше порівняно з аналогічним періодом жовтня. Спостерігається зміна напрямків транспортних потоків через різні прикордонні пункти. Потік вантажів через молдовський кордон зріс на 13% — до 19.5 тис. т. Водночас на словацькому кордоні відбулося зниження до 8.1 тис. т, що на 15.8% менше, ніж в аналогічний період жовтня. На польському кордоні також спостерігається зменшення потоків на 8% — до 45.6 тис. т. Показники угорського кордону знизилися на 3.49% — до 13 тис. т, як і на румунському — до 40.0 т, що на 3% нижче показника жовтня.
Найбільший рівень експорту зафіксовано для соняшникової олії — 18.1 тис. т, а також для соєвих бобів — 14.4 тис. т.
Вартість перевезень всередині країни зазнала незначного зниження порівняно з попереднім періодом, тоді як ціна на міжнародні перевезення залишається стабільною.
ЗАЛІЗНИЧНА ЛОГІСТИКА
Станом на 11.11 експорт агропродукції залізницею зазнав певних змін у порівнянні з жовтнем як у напрямках кордонів, так і у вантажопотоках до портів.
Середньодобовий показник передачі вагонів на угорському та польському кордонах зріс до 54.2 та 48.7 вагонів на добу, що на 6.82% та 4.71% більше порівняно з показниками жовтня. На румунському кордоні зафіксовано значне зниження — на 26.29%, до 29.6 вагонів на добу. На словацькому кордоні також спостерігається падіння показників на 9.17%, до 31 вагона на добу. Загалом, середньодобова передача вагонів через усі кордони залишилась відносно стабільною з незначними коливаннями та становить 246 вагонів на добу.
Кількість вагонів, що прямують у напрямку портів великої Одеси, збільшилася на 16.85% — до 7150 одиниць. Середньодобовий показник вивантаження вагонів знизився на 6.65% — до 1 334 вагонів на добу. Накопичення вагонів у порту Ізмаїл досягло рекордного зростання на 131% — до 1 001 одиниці у порівнянні з минулим тижнем. Також значно збільшився середньодобовий показник вивантаження, на 75.76%, до 58 вагонів на добу.
Збільшення відвантажень у напрямку портів сприяло підвищенню вартості перевезень у межах 1$ порівняно з минулим тижнем.
ВОДНА ЛОГІСТИКА
Зниження обсягів експорту сільськогосподарських культур у листопаді негативно вплинуло на фрахтові ставки, особливо для доставок через Дунайські порти до середземноморських регіонів, таких як Іспанія. Водночас вартість доставки у напрямку порту Мерсін зросла на 2 $. Тарифи в напрямку порту Констанца залишаються на низькому рівні. Вартість доставки пшениці з глибоководних портів до Іспанії незначно зросла — на 2$, а в напрямку Єгипту та східного узбережжя Італії залишилася без змін.
>>> Підписуйтесь на нашу Фейсбук-сторінку >>> Читайте нас в Instagram >>> Підбірка новин сайту в GoogleNews >>> Статті з газети Фермер Придніпров'я