Стан українського агроекспорту основними видами транспорту
АВТОМОБІЛЬНА ЛОГІСТИКА
У листопаді обсяги експорту агропродукції з України автомобільним транспортом знизилися на 11.7% порівняно з жовтнем, становивши 339.7 тис. т. Найбільше скорочення зафіксовано на кордонах із Румунією та Польщею, де обсяги експорту впали на 20.6% до 92.1 тис. т та на 12.9% до 130.9 тис. т відповідно. На словацькому кордоні обсяги скоротилися на 5.8% до 23 тис. т, а на угорському - лише на 1% до 38.2 тис. т. Водночас експорт через молдовський кордон залишився на рівні жовтня - 55.6 тис. т.
Основними експортними товарами у листопаді стали соняшникова олія (47.2 тис. т) та соєві боби (24.5 тис. т).
Внутрішній ринок автомобільних перевезень в Україні залишається стабільним. Низка чинників, зокрема, незмінний рівень цін на пальне, сприяють збереженню ставок на рівні попереднього періоду. Водночас збільшення черг на кордонах призвело до підвищення тарифів на міжнародні перевезення в середньому на 1-2 євро залежно від напрямку.
ЗАЛІЗНИЧНА ЛОГІСТИКА
На західних кордонах України в листопаді зафіксовано зниження середньодобової передачі вагонів порівняно з жовтнем на 5.76% - до 228 ваг/доба. Найзначніше скорочення обсягів передачі вагонів спостерігалося на румунському кордоні, де показник впав на 71.79% - до 11.33 ваг/доба. На польському кордоні також зафіксовано зниження передачі вагоні на 1.74% - до 45.7 ваг/доба. Водночас угорський та словацький кордони наростили свої позиції на 10.88% - до 56.26 ваг/доба та на 11.34% - до 38 ваг/доба відповідно.
За останній тиждень кількість вагонів, що прямують до глибоководних портів України, зменшилася на 12,56%, склавши 7183 од. Середньодобовий показник вивантаження знизився на 2,58% - до 1210 ваг/доба. Накопичення вагонів із зерном в напрямку порту Ізмаїл скоротилося на 1,98% - до 794 од. Водночас середньодобовий обсяг вивантаження у самому порту зріс на 24,64% - до 86 ваг/доба.
Ситуація на залізничному ринку України характеризується профіцитом вагонів через загальне скорочення вантажопотоку. Обмеження в електропостачанні залізничної інфраструктури, викликані ракетними ударами по енергосистемі, додатково знижують пропускну спроможність до портів. Вартість перевезення зазнала зниження в порівнянні з попереднім періодом.
ВОДНА ЛОГІСТИКА
Фрахтові ставки на перевезення морським транспортом з портів Дунаю та Великої Одеси в цілому залишалися стабільними протягом тижня. Лише фрахт на доставку з глибоководних портів до східного узбережжя Іспанії знизився на 1$/т. Торгова активність поступово зростає, однак надмірний обсяг вільного тоннажу на ринку продовжує створювати тиск на судновласників.
>>> Підписуйтесь на нашу Фейсбук-сторінку >>> Читайте нас в Instagram >>> Підбірка новин сайту в GoogleNews >>> Статті з газети Фермер Придніпров'я