Агроекспорт зменшився минулого місяця на 19% порівняно з травнем
АВТОМОБІЛЬНА ЛОГІСТИКА
У червні обсяги експорту агропродукції з України автомобільним транспортом становили 262.7 тис. т, що на 19% менше, ніж у травні. На всіх пропускних пунктах спостерігалось зниження агроекспорту.
На угорському та румунському кордонах зафіксовано найбільше скорочення – на 35.8% та 33.6% – до 24.9 тис. т та 53.4 тис. т відповідно. Агроекспорт через словацький та молдовський пункти пропуску знизився на 24.1% та 19.9% – до 12.8 тис. т та 45.2 тис. т.
Найменше падіння обсягів експорту зафіксовано на польському кордоні, де показник скоротився на 4% – до 126.3 тис. т.
Основними експортними товарами у червні стали соняшникова олія – 30.8 тис. т та вода з додаванням цукру – 16.1 тис. т.
Ціни на перевезення до портів Одеси зазнали підвищення в діапазоні 2-3$, в той же час перевезення до портів Дунаю здешевшали на 1-2$ на тонні.
Ставки на транспортування за європейськими маршрутами зберігають свій рівень.
ЗАЛІЗНИЧНА ЛОГІСТИКА
У липні 2025 року АТ «Укрзалізниця» оголосила про зниження орендної плати на зерновози до 303 грн за добу без ПДВ, що формально означає зменшення на 200 грн порівняно з попереднім рівнем. Однак фактичний рівень орендних ставок наразі демонструє значну варіативність: за окремими напрямками тарифи знизилися, в інших – залишилися без змін, що свідчить про відсутність єдиної цінової логіки на ринку. Така нестабільність не дозволяє наразі говорити про чітку загальноринкову тенденцію. Попри це, намір УЗ зменшити витрати для агросектору в період активного експорту є очевидним сигналом до ринку, що може стимулювати більш гнучке використання залізничного транспорту.
У результаті аграрії та експедитори змушені підходити до вибору маршрутів індивідуально, з урахуванням специфіки кожного напрямку та фактичних умов оренди, що ускладнює швидке та системне планування логістики.
ВОДНА ЛОГІСТИКА
Ринок морської логістики зберігає стабільність. Фрахтові ставки з портів Великої Одеси залишаються незмінними, проте активність обмежена у зв’язку з переходом до нового сезону та невеликою кількістю діючих контрактів на фізичні відвантаження.
Судновласники очікують можливого зростання попиту з початком нового сезону, коли на ринку з’являться нові обсяги зерна. Збільшення пропозиції може активізувати вантажопотік і завантаженість флоту, що, своєю чергою, здатне стати підґрунтям для перегляду ставок.
>>> Підписуйтесь на нашу Фейсбук-сторінку >>> Читайте нас в Instagram >>> Підбірка новин сайту в GoogleNews >>> Статті з газети Фермер Придніпров'я