Чому автоцивілка так сильно подорожчала
Як пише «Мінфін», головна причина — набрання чинності новим законом про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників транспортних засобів.
«Попередній закон на цю тему пропрацював 20 років, і більша частина його положень не відповідала сучасним потребам учасників ринку ОСАЦВ і не враховувала вимоги профільної Директиви 2009/103/ЄС», — пояснив «Мінфіну» голова парламентського комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетьманцев.
Ціни на автоцивілку, стеля яких раніше регулювалася, «відпустили». Тепер страхова компанія сама може визначати вартість поліса, з огляду на ситуацію на ринку та свою витратну частину.
«Наприклад, я можу продати поліс автоцивілки хоч за гривню, або навіть подарувати, якщо, наприклад, клієнт купує у мене „Зелену картку“ на рік. Тут уже включається маркетинг», — пояснив «Мінфіну» заступник голови правління Української пожежно-страхової компанії Ігор Сахар.
За його словами, багато страховиків поки що лише «намацують ціни». Не виключено, що найближчим часом вони можуть змінитися. У деяких страхових компаніях, куди «Мінфін» звернувся за коментарями, відповідати на питання зміни вартості автоцивілки відмовилися, зазначивши, що підсумковий цінник «поки що точно не визначений».
Вартість поліса визначається страховиком самостійно, виходячи з методики розрахунку. Ціну формуватиме попит та пропозиція, але вона повинна дозволяти страховій компанії мати можливість вчасно розраховуватися з постраждалими та відповідати законодавчим вимогам.
«Суттєво змінилися якісні параметри страховки. Водій тепер купує поліс насамперед для себе, адже при настанні страхового випадку він зможе безпосередньо звертатися до своєї страхової компанії, а не до страхової компанії винуватця ДТП.
Також зросли ліміти відшкодування за майно та здоров’я постраждалих, відмовилися від франшизи у цьому виді страхування. Ці та інші зміни позначилися на цінах. На сайті «Мінфін» ми стежимо за тим, щоб вартість полісу для людей була якомога нижчою та доступнішою. Але на минулорічні цінники чекати немає сенсу", — зазначив Дмитро Соколов.
Тетяна Павлюченко каже, що вартість полісу залежить від багатьох чинників, ключові — тип транспортного засобу, регіон експлуатації, досвід керування власника. Враховується також інфляційна складова, підвищення вартості запчастин та послуг СТО. «Але головне — повне переосмислення підходу до захисту постраждалих у ДТП у рамках нового законодавства», — додала Павлюченко.
>>> Підписуйтесь на нашу Фейсбук-сторінку >>> Читайте нас в Instagram >>> Підбірка новин сайту в GoogleNews >>> Статті з газети Фермер Придніпров'я