Громади розвивають велопрокат для ВПО
Регіональноий офіс «U-LEAD з Європою» у Дніпропетровській області організував інформаційну сесію, у ході якої обговорено питання забезпечення потреб ВПО у мобільності. Як вважає очільниця Регіонального офісу Олена Тертишна, у велисопеда нині особлива місія. Вона, в принципі, такою була і до війни. Велорух Дніпропетровської області був поширеним, і об'єднував цілі громади.
"Столицею велоруху в регіоні вважається Миколаївська громада Синельниківського району. Вона завдяки проекту U-LEAD «Велорух єднає громаду» не просто утворила веломаршрути, а і об’єдналася з сусідньою Дмитрівською радою", - підкреслила Олена Тертишна.
За словами експерта з розвитку сталої мобільності «U-LEAD з Європою» Вадима Денисенка, сьогодні велорух розглядається як спосіб інтеграції внутрішньо переміщених осіб в суспільство. Вадим Денисенко, зокрема, розповів про особливі проєкти, які наразі запроваджуються у Львові та за кордоном для забезпечення потреб ВПО у мобільності.
"Велосипед – це економний, корисний та мобільний транспортний засіб. В умовах війни він стає незамінним. По-перше, він розвантажує громадський транспорт у населених пунктах, де збільшилася кількість людей за рахунок переселенців. По-друге, не потребує пального, що суттєво в умовах енергетичної кризи. По-третє, на ньому можна проїхати і по зруйнованих дорогах, - вважає Вадим Денисенко.
ВІн ознайомив учасників інфосесії з концепцією проєкту «Ровер.рент». Це безкоштовний велопрокат для внутрішньо переміщених осіб, який діятиме у Львові. Велосипеди будуть розміщені у місцях, де компактно проживають переселенці, а також там, де вони найчастіше бувають. Всього по місту буде 18 точок прокату. Головна умова – бути зареєстрованим ВПО і вчасно повертати транспортний засіб у прокат.
Як приклад, Вадим Денисенко навів організацію прокату велотранспорту для біженців та переселенців у Британії. Тут організація The Bike Project збирає вживані велосипеди, ремонтує їх і передає біженцям у Лондоні та Бірмінгемі.
"Громадський транспорт може обходитися дорожче, ніж фінансова допомога біженцю. Краще він буде ситим, ніж заплатить за публічний транспорт. У The Bike Project вчать керувати велосипедом, мають програму «Велосипедний друг», проводять курси для веломеханіків, проводять культурні події для біженців, - сказав Вадим Денисенко.
Крім того, на думку експерта, існують можливості та конкурси, завдяки яким можна отримати фінансування для проєктів із розвитку сталої мобільності.
>>> Підписуйтесь на нашу Фейсбук-сторінку >>> Читайте нас в Instagram >>> Підбірка новин сайту в GoogleNews >>> Статті з газети Фермер Придніпров'я