Обсяг агроекспорту автотранспортом за 5 днів травня менший на 16% порівняно з відповідним періодом квітня
АВТОМОБІЛЬНА ЛОГІСТИКА
У квітні обсяги експорту агропродукції з України автомобільним транспортом становили 293.5 тис. т, що на 9.6% менше, ніж у березні. Зниження пропуску агропродукції спостерігалося на всіх кордонах.
На словацькому кордоні зафіксовано найбільше скорочення – на 20.5%, до 15.5 тис. т. Агроекспорт через румунські та польські пункти пропуску знизився на 15.8% та 8.6% – до 71.2 тис. т та 122.6 тис. т відповідно.
Найменше падіння обсягів експорту зафіксовано на угорському та молдовському кордонах, де показники знизились на 3.5% та 1.3% – до 37.6 тис. т та 46.1 тис. т.
Основними експортними товарами за місяць стали соняшникова олія – 31.4 тис. т, та цукор – 26.3 тис. т.
За перші 5 днів травня обсяг агроекспорту автотранспортом становив 45 тис .т. що на 16% менше порівняно з аналогічним періодом квітня.
Ціни на перевезення Україною зросли на 1-3$ у порівнянні з попереднім періодом.
Вартість європейських маршрутів зазнала зниження в діапазоні 2-3€.
ЗАЛІЗНИЧНА ЛОГІСТИКА
Упродовж останнього тижня спостерігається зростання попиту на залізничні перевезення зернових, що зумовлено активізацією відправників на тлі стабілізації ринкової ситуації та підготовки до нового експортного сезону.
На цьому фоні фіксується підвищення тарифів на залізничні перевезення. Залежно від напрямку транспортування, вартість зросла на 1–4 долари США за тонну. Основними чинниками зростання є збільшення навантаження на ключові логістичні вузли та підвищений попит на перевезення в окремих напрямках, що призводить до нерівномірного розподілу потужностей.
Актуальна тарифна динаміка свідчить про відновлення логістичної активності на ринку зернових, що може сприяти формуванню стійкого вантажопотоку в умовах поступової стабілізації зовнішньої торгівлі та логістичної інфраструктури.
ВОДНА ЛОГІСТИКА
Надлишок вільного флоту на тлі нестачі стабільних вантажопотоків продовжує тиснути на ринок. Судновласники намагаються підвищити ставки, але слабкий попит і висока конкуренція серед флоту не дозволяють цього зробити. Як результат, ринок перебуває у стані застою, а відсутність нових вантажів стримує будь-які коливання ставок.
На цьому тлі фрахтові ставки з портів Дунаю та Великої Одеси залишаються незмінними. Очікується, що така ситуація збережеться щонайменше до початку нового сезону. Пожвавлення ринку можливе за умови покращення експортної ситуації.
>>> Підписуйтесь на нашу Фейсбук-сторінку >>> Читайте нас в Instagram >>> Підбірка новин сайту в GoogleNews >>> Статті з газети Фермер Придніпров'я