Реформа - поділу на державних і приватних нотаріусів не буде
Комітет Верховної Ради з питань правової політики обговорював реформу нотаріату - проект «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення регулювання нотаріальної діяльності» (№5644). Раніше після тривалого обговорення було прийнято рішення про перенесення його розгляду.
Цього разу член комітету Ігор Фріс репрезентував проект як фундаментальну реформу нотаріату. Розроблення здійснювалося за участю Міністерства юстиції та Нотаріальної палати. Як пояснив нардеп, реформа нотаріату потрібна в силу ряду обставин. Адже у 1994 році з’явився приватний нотаріат, а у 1995-му почали працювати перші приватні нотаріуси. Тоді, у 1990-ті, люди займали чергу о 5-ій ранку для того, щоб потрапити до нотаріуса. І це попри те, що на той час в руках нотаріусів не було таких правочинів як іпотека чи шлюбний договір. За цей досить нетривалий порівняно з досвідом інших країн шлях український приватний нотаріат дуже потужно ввірвався на ринок. І сьогодні нотаріуси мають найвищий рівень довіри серед усіх органів юстиції.
Етапи були послідовними, але з 2009 року після низки законодавчих змін різниці за функціями між державним і приватним нотаріусом вже немає. Утім, є різниця між українським та міжнародним нотаріатом. Саме на усунення цієї різниці й спрямований документ. Ідеться про створення нотаріату латинського типу, коли нотаріуси не діляться на приватних і державних, а тому несуть однакову відповідальність. Звісно, введення єдиного нотаріату потребує приведення національного законодавства до європейського. Реформа ж передбачає перерозподіл повноважень НПУ та Мін’юсту. Представник міністерства зазначив, що пропонується й передача функцій нормотворчого характеру від Мін’юсту до НПУ. Крім того, передбачається створення електронної системи нотаріату.
>>> Підписуйтесь на нашу Фейсбук-сторінку >>> Читайте нас в Telegram >>> Підбірка новин сайту в GoogleNews >>> Статті з газети Фермер Придніпров'я
Коментарі (0)