Це певним людям на подумать! - Іван Мірошніченко

За матеріалами інтернет-видань 23.11.2022 380
Це певним людям на подумать! - Іван Мірошніченко

За все сьогодні платить товаровиробник, який має фінансуватися зараз під + 20 відсотків річних у гривнях, тримати виробничий цикл в 7-8 місяців і закривати всі ризики інших учасників ринку за рахунок вартості своєї продукції. Так вважає український аграрій, громадський діяч і політик Ivan Miroshnichenko.
Він, зокрема, проаналізував поточну ситуацію в агробізнесі і доволі чітко пояснив сьогоднішні виклики для сільгоспвиробника.

"При світовій ціні на продовольчу пшеницю в 320-330 доларів на ФОБ у Европі, що в нормальних умовах мало б бути ціною еквівалентною для українського товаровиробника на його елеваторі 260-270 доларів за 1 тонну, замість цього ми маємо 155-170 доларів на елеваторі агровиробника. Різниця розходиться по кишенях інших учасників: власнику судна іде премія за фрахт та страхування ризиків в 20-25 доларів на тону, а зараз ця премія ще збільшується до 30-35 доларів на тонну (великі , простої суден в 2-3 тижні очікувань); на 15-20 доларів на тонні збільшили вартість перевалки в українських портах з минулим роком, при чому всі ризики демереджів кораблів та простої логістичного транспорту залишаються за експортером; збільшені 2-2,5 рази тарифи на залізниці; маржа трейдерів + 25-30 доларів на кожній тонні в порівнянні з «середньо-традиційною» маржинальністю заміщення.
Та сама картина по інших зернових та олійних культурах. Тобто всі зернові , при середньостатистичних врожайностях в Україні, зараз при реалізації їдуть в збиток для виробника, олійні - збиток або невеликий прибуток, також в залежності від врожайності. При цьому не має ліквідності на ринку", - деталізує проблеми аграрій.

На його думку, нинішні умови збирання і реалізації сільгосппродукції є для виробника "ідеальним штормом".

"Мені важко зрозуміть власників експортних терміналів, які збільшили послуги в 3-3,5 рази при майже тих самих операційних витратах. Одиниці цього не зробили. Так, 6 місяців не працювали, не заробляли! Так, є попит на експортні потужності і зараз термінали можуть «диктувати умови»! Так , сприятлива кон’юнктура! Збільшіть в 2 рази ставки на послуги, але не в 3-3,5(((. Нагадує історію з дорогою арендою квартир людям…..
Про залізницю окрема розмова. УЗ має невелику частку в агроперевезеннях, значно більшою часткою є приватний парк вагонів та авто, але УЗ є фіксатором самих високих цін , транспортуючи 20-25 відсотків об’єму , встановлює високі рівні цін на решту 75-80 відсотків вантажоперевезень, що економічно відображаються на всих десятках міліонів тон, які перевозяться на експорт. Тобто , за малим виграшем, стоять значно більші втрати аграріїв", - пояснює Іван Мірошніченко.

Він додав, що аграрій далеко не мотивований тим, що відбувається в українському агросекторі, він просто залишається вірним своїй землі і  своїй справі. То чому це  бажання, закладене  глибоко в генах, стирають сотні владних структур у державі і залишають його один на один зі своїм ще живим покликом "сіяти і збирати"?

Поділитися текстом в мережах: Репости вітаються !
>>> Підписуйтесь на нашу Фейсбук-сторінку
>>> Читайте нас в Instagram
>>> Підбірка новин сайту в GoogleNews
>>> Статті з газети Фермер Придніпров'я

Новини ОТГ