Дніпровський електрокар: 9 гривень на 100 км

Марина Бабич 21.01.2022 948

                         Попит українців

Згідно із дослідженням онлайн-ринку автомобілів в Україні, здійсненим цифровим консалтинговим агентством «Ольшанський та Партнери»,  за крайні три роки інтерес до електрокарів збільшився у 2 рази. Тренд залишається зростаючим, що створює передумови до зростання попиту на цей тип авто і надалі.

Українці шукають електрокари в Інтернеті в середньому 511 тис. разів на місяць (6,1 млн. разів на рік). Це 1,3% від загального попиту на онлайн-ринку автомобілів.

Найбільш популярний електрокар серед українців – Tesla. В середньому цей бренд шукають в Google понад 275 тис. разів на місяць або 3,3 млн разів на рік. При цьому частка запитів з наміром купити на Tesla вище середньої на ринку – 18,6% (понад 51 тис. запитів на місяць або 612 тис. запитів на рік).

Другий за популярністю бренд електрокарів – BMW. З 2018 року кількість попиту на електрокари BMW збільшилась на 116% (з 31 до 67 тис. запитів на місяць).

Однак найшвидший за темпом зростання  бренд електрокарів – Porsche. Попит на нього за три роки зріс на 1250% (з 1,7 тис. запитів до 24 тис. запитів на місяць).

                            Електрокари у світі

В Україні кількість реєстрацій пасажирських електромобілів минулого року зросла на 19 % у порівнянні з попереднім роком.  8 541 електромобілів вже зареєстровано. Частка нових зросла до 14,2 % - у 2020 році вона становила 8,9 %. За цей період трійкою найпопулярніших визначено  Nissan, Tesla і Chevrolet. Майже всі бренди збільшили продажі своїх електрокарів.

Тим часом, компанія Mercedes оголосила про повний перехід на випуск електрокарів до 2030 року. Компанія перестане випускати бензинові автомобілі. До 2030 року бренд повністю перейде на створення електрокарів. Згідно представленому плану у Mercedes-Benz будуть електричні версії машин у всіх сегментах: середніх і крупних пасажирських авто, спорткарах і електрофургонах.

 

Серійне виробництво електрокарів у Дніпрі

Свою історію захоплення електромобілями розповів «Фермеру Придніпров’я» розробник електротранспорту із Дніпра Кім Ченбау:

«Я переобладнав автомобіль «Таврія» в електромобіль. З однодумцями  доїхав до Берліна і назад, подорожував, випробовував свою новинку і нині успішно веду свій електромобільний бізнес. Виробляємо комплекти переобладнань. Винайшли свою систему двигуна для електроТаврії. Займаюсь цією справою вже 4 роки.

Чому розпочав? Дивіться, у мене така ситуація, я підприємець, займаюсь склом, столяркою, утримую столярний цех. І завжди актуальною у цьому виробництві була енергоефективність. Спочатку думав, яке авто для бізнеса купить? Не визначився.

А потім думаю, а що як самому його зробити?  У нас стояла Таврія пікап, а я електромеханік за освітою, і думаю, дай спробую! Зробив одну, потім другу, тепер вже 15 машин маю переобладнаних. Ми узаконили ці авто, отримали зелені номери на них, як для електрокарів. І люди стали купувати. Це ж вигідно. Виходить, що витрати дуже маленькі, десь орієнтовно до 100 Ватт на кілометр. Якщо брати в середньому, то виходить 9 копійок коштує кілометр. Або 9 грн. на 100 км. Це і для міста, і для села справді економно.

І як для бізнесу це добре. Доставка продуктів тощо. У нас один фермер купив машину. В селі заправок немає, а от розетка 220 V є!

За 4,5 години заряджає до 150 км. А від трьохфазної розетки за півтори години на цей же кілометраж.

Я до Києва доїжджаю за 11 годин  із зарядками. Якщо брати обслуговування, то тут великий теж плюс. Припустимо, іноземне авто, де на неї запчастини, сервіси знайти в області, а Таврії на будь-якому СТО знають, тим більше  наші машини.

Чи складно було взяти машину з бензиновим двигуном і переобладнати? Зараз вже ні. А на початку спроби, помилки. Ми першу машину робили цілий рік, а зараз вона готова за 2-3 місяці. Це повністю готовий автомобіль.

Переобладнані 15 авто курсують  по Харкову, Сєвєродонецьку, Києву, Дніпрі, Рівному. Ми самі на своїх авто  їздимо кожного дня. І по суті утримання  його прирівнюю до  утримання велосипеда. Що електровелосипед, що електроТаврія, витрати однакові.

Фінансова сторона?

На переобладнання Таврії необхідно 4,5 тисячі доларів на 150 км, З пічкою, з документами. Ми рахували, що якщо в середньому виїжджати 100 км в день, то за рік авто окупиться.

Я, чесно кажучи, подібних собі майстрів в Україні не знаю, які б займалися серійним виробництвом. Існують одинаки, які в одному екземплярі створюють машину, і то, здебільшого, з цікавості, для себе.

Стартапи є, але виробництва поки немає".

 

Поділитися текстом в мережах: Репости вітаються !
>>> Підписуйтесь на нашу Фейсбук-сторінку
>>> Читайте нас в Instagram
>>> Підбірка новин сайту в GoogleNews
>>> Статті з газети Фермер Придніпров'я

Коментарі (0)


Новини ОТГ