Закон став суворішим, крадіжки надр – масштабнішими!
Дивні і незбагненні речі творяться в Україні нашій, парадоксальні за суттю. Президент України Володимир Зеленський 6 серпня підписав закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення відповідальності за незаконний видобуток корисних копалин». Прес-служба ОП зазначила, що крадіжка ресурсів, особливо піску, процвітає в Україні і завдає значної шкоди довкіллю, створює небезпечні піщані кар'єри, а ті швидко руйнують сусідні дороги. Відтепер якщо вартість незаконно видобутих копалин у 100 і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян, і такі дії вчинені організованою групою, то кара згідно з ч. 4 ст. 240 ККУ - позбавлення волі на строк від п'яти до восьми років.
Та якщо хто думає, що піщані ділки тепер злякаються і схаменуться, то дарма. Посилення покарання «крадіям у законі» нічим не загрожує! У найбільшому в Україні незаконному піщаному кар’єрі, в Китайгороді Царичанського району, обабіч об’їздної з Дніпра на Київ Н – 31, крадіжки піску лише зростають.
- Четвертого серпня ми разом з місцевими жителями зупинили біля 20 автомобілів ТОВ «Автомагістраль – Південь», - повідомив «ФП» журналіст ГО «Стоп Корупції» Роман Литвин. – Викликали поліцію, та задокументувала, що кожне авто із 30 тоннами піску не має документів на вантаж. Зупиняли машини і в центрі села, з держномерами ВН 0639 ВР та ВН 8193 ОС ТОВ «Автомагістраль – Південь». Та їх поліція… відпустила, бо нема вказівки про арешт! А в кар’єрі двоє дорожників виштовхували нас, хапали за руки, ми подали заяву до поліції про перешкоджання журналістській діяльності. Наступного дня зробили протест у Дніпрі під ГУ Нацполіції, зустрілися із заступником начальника Володимиром Богоносом та начальником слідчого відділу. Був і пікет під МВС у Києві, вже за міністра Дениса Монастирського. Проте правоохоронці буцімто досі не втямили – у Китайгороді незаконний кар’єр чи озерця для рибки? Експертизу з цього приводу, за приписом прокуратури, із червня проводить Дніпровський інститут судових експертиз.
Друзям – усе, ворогам – закон!
За неофіційними даними, вказівка місцевим поліції та прокуратурі «не бачити» крадіжки піску в Китайгороді надійшла з Києва. Дехто з їхніх працівників говорить: «якщо ми заарештуємо техніку, яка незаконно добуває і возить пісок, то зупиниться будівництво президентської дороги!» А про те, що кожен громадянин, згідно зі ст. 50. Конституції України, «має право на безпечне для життя і здоров'я довкілля та на відшкодування завданої порушенням цього права шкоди», ці люди не думають. У Китайгороді, сусідніх Цибульківці, Рудьці триває масштабне порушення прав людини на безпечне довкілля. До речі, сесії Китайгородської сільської ради 15 та 28 липня довго і емоційно розглядали ситуацію в Свинячому, але… ніякого рішення не ухвалили. Бо юрслужба сільради так рекомендувала. Один із кількох присутніх на сесії ветеранів праці, Віктор Ципа, зауважив:
- Це нагадує сумнозвісне союзне «треба, будь-якою ціною!» Так знищать і рельєф, і підземні води, які випомповують і ллють у дорогу, і крайнього не буде. Депутатська більшість і голова Сергій Турський діють, наче нічого не відбувається.
А колишній держуповноважений Антимонопольного комітету України Агія Загребельська в мережі ФБ проаналізувала серпневу тижневу таблицю державних закупівель і зауважила, що вся країна працює на «дорожній картель Зеленського». Бо 9 із 10 великих закупівель - дороги.
- Купити пісок на легальному кар‘єрі за 65 грн., а закласти в кошториси за ціною більше 300 грн. - маржинальність 500%, - пише Загребельська. - На піску з нелегального кар‘єру вона може сягати і 1000 %. Ці нескромні доходи оплачуються з державного бюджету, тобто з наших грошей. І далі розтікаються по гаманцях дорожньої мафії та Зеленського і Ко. «Автомагістраль-Південь» за два роки отримала підрядів на суму більше 80 мільярдів гривень - це більше 3% річного державного бюджету. А тепер на прикладі піску спробуйте уявити, скільки з цих коштів було тупо вкрадено. І мова лише про одного субпідрядника «Великого будівництва» Зеленського, хоча й найбільшого.
Ще Загребельська нагадала, що коли під час «Великого будівництва» Рузвельта американці усвідомили - дорожня мафія краде їхні гроші, президент створив летючі загони з представників ФБР, генпрокуратури, шерифів, які ловили ділків по країні. І за чотири роки понад 40 розкрадачів отримали реальні терміни, на десятки років, а державі повернули сотні мільйонів вкрадених з бюджету доларів.
- Що зробив Зеленський, коли журналісти почали публікувати докази? – запитує експерт. - Він не створював ніяких груп, правоохоронці не почали це розслідувати, а його відомство навіть судиться з нами, щоб не відкривати справ. Це і є доказом суттєвої відмінності «Великого будівництва» Рузвельта від проєкту Зеленського. Рузвельт дійсно будував, щоб увійти в історію, Зеленський будує, аби більше вкрасти…
На знімку: поліція фіксує 4 серпня в Китайгороді крадіжку піску ТОВ «Автомагістраль – Південь».
>>> Підписуйтесь на нашу Фейсбук-сторінку >>> Читайте нас в Telegram >>> Підбірка новин сайту в GoogleNews >>> Статті з газети Фермер Придніпров'я
Коментарі (0)