Стан українського агроекспорту основними видами транспорту
Кінець сезону сприяв нарощенню темпів агроекспорту на західних та південних кордонах. Станом на 27.05 автомобільним транспортом було перевезено 374 тис. тонн, що на 8% більше, ніж у квітні, та на 14% більше, ніж у березні. Найбільший обсяг експорту спостерігається на румунському та польському кордонах, 105 тис. та 104 тис. тонн відповідно. Найменший обсяг на словацькому та угорському кордонах, 25 тис. та 60 тис. тонн відповідно. Середньодобовий показник пропуску за травень склав 13 877 тонн, порівняно з 12 971 тонною у квітні. У першій трійці лідерів експорту входять цукор – 75 тис. тонн, олія соняшникова – 53 тис. тонн та мʼясо птиці – 24 тис. тонн.
Ціни на внутрішні та перевезення європейськими напрямками лишаються незмінними.
Активність залізничних експортних перевезень на західному кордоні незначно збільшилась. Середньодобовий показник передачі вагонів склав 258 вагонів на добу, що на 8 вагонів більше, ніж минулого тижня. На румунському та угорському кордонах спостерігається зростання на 20%, до 29.19 та 27.96 вагонів на добу відповідно. На польському кордоні середньодобова передача вагонів залишається стабільною – 71.73 вагонів на добу, а словацький кордон зазнав зниження на 12%, до 34.77 вагонів на добу.
Станом на 27.05 середньодобовий показник вивантаження в портах Великої Одеси склав 1313 вагонів на добу, що на 80 вагонів менше, ніж минулого тижня. У напрямку глибоководних портів наразі прямують 7139 вагонів, що на 120 вагонів менше, ніж минулого тижня. В той же час, спостерігається зростання накопичення вагонів у напрямку порту Ізмаїл до 1156 одиниць, що на 187 вагонів більше, ніж минулого тижня. Середньодобовий показник вивантаження вагонів у порту Ізмаїл також збільшився до 137 одиниць.
Вартість внутрішніх перевезень залізничним транспортом незначно підвищилась у порівнянні з попереднім періодом.
Збільшення пропозиції по вільному тоннажу в Чорному морі перекинуло ринок на бік фрахтувальника. Тарифи на водний транспорт класу хендісайз у напрямку східного Середземномор'я знизилися ще на 2$ за тонну, від дунайських портів до Мармари на 1$ за тонну. Напрямок східного Середземномор'я зазнав зниження на 1$ за тонну, до Ізраїлю – на 3$ за тонну, до східного узбережжя Італії та Іспанії – на 1-2$ за тонну. Фрахт на баржі залишається стабільно низьким. Власники панамаксів успішно протистоять тенденціям ринку і зуміли стабілізувати ставки у напрямках південного Китаю, південного В'єтнаму та Бангладешу.
>>> Підписуйтесь на нашу Фейсбук-сторінку >>> Читайте нас в Instagram >>> Підбірка новин сайту в GoogleNews >>> Статті з газети Фермер Придніпров'я