Стан українського агроекспорту основними видами транспорту

За матеріалами інтернет-видань 05.06.2024 427
Стан українського агроекспорту основними видами транспорту

Період міжсезоння негативно впливає на експорт агропродукції автомобільним транспортом. Транспортні потоки перемістилися на польський кордон, де за перші три дні червня було зафіксовано 12020 тонн експортної продукції, що на 20% більше порівняно з минулим місяцем. На румунському кордоні експорт знизився на 20%, до 9932 тонн порівняно з 12535 тонн у попередньому місяці. Показник експортних відвантажень на угорському кордоні впав на 40%, до 4149 тонн, а на молдавському – до 6494 тонн, проти аналогічного періоду минулого місяця, коли було зафіксовано 7249 тонн і 10467 тонн відповідно. В цілому, з 01.06 по 03.06 було перевезено 35249 тонн агроекспорту. Лідери галузі змінилися: найбільше експортуються соняшникова олія – 5583 тонн і соєві боби – 3671 тонн.
Вартість перевезень до країн Європи знизилася на 3-5€ в залежності від напрямку, внутрішні перевезення подешевшали на 2-3$.
 

Загальний показник середньодобової передачі зернових вантажів і продуктів переробки залізничним транспортом через сухопутні кордони у травні склав 264 вагони на добу. Спостерігалося зменшення обсягів передачі зернових вантажів на кордонах з Румунією, Угорщиною та Польщею, проте передачі зерна на кордоні зі Словаччиною зросли. Загалом зберігається тенденція до зменшення передачі вагонів зі зерном на сухопутних переходах. В напрямку морського експорту зріс середньодобовий показник вивантаження в портах великої Одеси до 1454 вагонів, в свою чергу, накопичення вагонів знизилось до 6212 вагонів. Накопичення вагонів у порту Ізмаїл скоротилося до 1012 вагонів, як і середньодобовий показник вивантаження — до 126 вагонів на добу. З 06.06 "Укрзалізниця" ввела додатковий дисконт у 30% на перевезення експортної агропродукції з прифронтових станцій. Вартість перевезення залізничним транспортом зазнала зниження у порівнянні з попереднім періодом.

Період міжсезоння та велика кількість вільних суден мали б знизити фрахт водним транспортом. Однак судновласники відмовляються від занизьких тарифів та обирають тактику очікування, що призвело до стабілізації тарифів на водний транспорт. Фрахт у сегменті хендісайзів та костерів залишаються незмінними. Фрахт на баржі до Констанци тримається на рівні 9-10€ за тонну, до Русе/Сілістра — 15€. Фрахт на костер з портів Дунаю до східної Греції встановився на рівні 19–21$ за тонну.

 

SPIKE BROKERS

 

 

Поділитися текстом в мережах: Репости вітаються !
>>> Підписуйтесь на нашу Фейсбук-сторінку
>>> Читайте нас в Instagram
>>> Підбірка новин сайту в GoogleNews
>>> Статті з газети Фермер Придніпров'я

Новини ОТГ