Госпітальний кластер, округ : як зміниться медобслуговування у громадах у ході наступного етапу медреформи
Експерти U-LEAD пояснили громадам Запорізької і Дніпропетровської областей їх повноваження у ході інфраструктурного етапу медичної реформи.
Зазначено, що інфраструктурний етап реформи докорінно змінює принцип, за яким будуть отримувати медичну допомогу мешканці будь-якої громади. І це вплине на громади, які є власниками закладів охорони здоров’я, і на громади, що не мають таких у своїй власності.
За словами Аліси Макаріхіної, зовнішньої експертки «U-LEAD з Європою», даний етап медичної реформи є одним з найскладніших і найважливіших. Вона на черговій інфосесії ознайомила учасників з основними принципами формування та кластеризації госпітальних округів в рамках інфраструктурного етапу реформи системи охорони здоров’я; розповіла про систему ЕСОЗ, яка є основою для контрактування, оплати та моніторингу НСЗУ; а також пояснила підходи до управління медичними закладами з огляду на черговий етап реформи. Крім того, в ході інформаційної сесії розглянули індикатори визначення ефективності роботи закладів охорони здоров’я для ОМС на основі знеособлених електронних медичних даних.
"Кожна область визначена як єдиний госпітальний округ, який складається з госпітальних кластерів. Планується, що кластери будуть обслуговувати територію з населенням від 150 тисяч і з радіусом доїзду в межах 90 хвилин до кластерного закладу охорони здоров’я спеціалізованого рівня, який буде надавати високоспеціалізовані медичні послуги. Фактично в межах госпітального округу та кластерів має бути сформована єдина спроможна медична мережа. А такий поділ на кластери та госпітальні округи дозволяє оптимально розрахувати потоки пацієнтів і забезпечити рівномірний доступ до медичної допомоги", - зазначила Аліса Макаріхіна.
Примітно, що кластери не визначаються межами адміністративних одиниць, наприклад районів, це не є законодавчо визначеною нормою. Процес формування кластерів відбувається за поданням госпітальної ради та обласного департаменту охорони здоров’я до Міністерства охорони здоров’я, і закріплюється постановою Кабінету Міністрів України. Наприклад, в одному випадку один район може мати кілька госпітальних кластерів, а в іншому випадку на території двох-трьох інших може бути один госпітальний кластер – нова лікарня, яка буде виконувати функції основної лікарні.
За словами експертки, все залежить від розрахунків потреб населення, що проживає та території, у медичних послугах, логістичних маршрутів і спроможності як лікарень так і громад власників закладів.
Надані рекомендації для громад:
- неохідно створити наглядову раду, активно залучати її до процесу адаптації ЗОЗ до нових умов;
- закріпити бачення розвитку сфери охорони здоров’я у документах громади, місцевих програмах, тощо;
- визначитись із мінімумом медичних послуг, який необхідний мешканцям громади, та із маршрутами пацієнтів до отримання цих послуг;
- розвивати кадри, мотивувати персонал медичних закладів отримувати додаткові спеціалізації, вчити працювати з електронними сервісами;
- постійно проводити аналіз діяльності на основі знеособлених медичних даних, на базі яких можливо приймати більш зважені рішення щодо управління, інвестування та розвитку.
>>> Підписуйтесь на нашу Фейсбук-сторінку >>> Читайте нас в Instagram >>> Підбірка новин сайту в GoogleNews >>> Статті з газети Фермер Придніпров'я